• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400102820846
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون استاندار سمنان تاکید کرد:

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند تصمیم‌های شجاعانه‌ست/ بیان روایت‌های انقلاب در میدان جنگ رسانه‌ای

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند تصمیم‌های شجاعانه‌ست/ بیان روایت‌های انقلاب در میدان جنگ رسانه‌ای

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان معتقد است که مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تصمیم‌های شجاعانه است و از همین رو مدیران این بخش باید با شجاعت عمل کنند.

احمد ریواده در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان، بر ضرورت رویکرد مسئله‌محوری در این کارگروه استانی تاکید و اظهار کرد: استان سمنان در بسیاری از ظرفیت‌ها و از جمله در پزشکی و سلامت، میراث فرهنگی و تمدن،باسوادی و فرهنگ، دفاع مقدس و ایثارگری و... جز اولین‌ها در کشور است.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش این کارگروه به حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: برای جبران عقب‌ماندگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم و از همین رو انتظار می‌رود که مدیران در کاهش آسیب‌های اجتماعی با شجاعت به تمام وظایف خود عمل کنند و پاسخگوی مسائل خود باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه دستگاهای اجرایی استان علاوه بر ارائه گزارش‌ها، تلاش کنند برنامه‌ها و مدل‌های اجرایی خود را ارائه دهند افزود: مسئله اعتیاد، اولویت اول در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه کارکنان دولت، سواد رسانه‌ای به تمام کارکنان آموزش داده شود ادامه داد: در بحث اداره فضای مجازی نیز، دستگاه‌های اجرایی، در قالب جداول زمان‌بندی مشخص، آموزش خود را ارائه دهند.

ریواده به جایگاه مهم زن و خانواده پرداخت و گفت: ایده‌آل مورد انتظار در حوزه زنان، فرآیند حمایت است تا سلامت، بهداشت و نشاط اجتماعی این قشر تامین شود.

معاون استاندار سمنان اضافه کرد: برای ارتقای شاخص‌های توسعه استان، باید از تمام ظرفیت‌ها در حوزه اجتماعی، فرهنگی، زنان و سلامت استفاده شود.

ما در جنگ رسانه‌ای باید روایت‌های خود را بیان کنیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نشست با هیات رئیسه شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان نیز با اشاره به نزدیکی به سالروز پیروزی انقلاب گفت: انتظار می‌رود تولید محتوا، جریان‌سازی رسانه‌ای و تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی در قالب اقدامات اثرگذار بر متن جامعه، در دستور کار روابط عمومی ها در ایام الله دهه فجر سال جاری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما امروز در جنگ رسانه‌ای قرار داریم ادامه داد: ضرورت دارد تا در این جنگ رسانه‌ای، روایت‌های خود را داشته و اقداماتی که اثرگذاری بیشتری در متن جامعه دارد را در دستور کار قرار دهیم.

ریواده با بیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی مسیر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است افزود: روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان لازم است تا در این بخش به تولید محتوا، اطلاع رسانی و جریان سازی بپردازند.

وی با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب اسلامی بدون تاریخ مصرف و ابدی است گفت: آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال و عزت، عقلانیت و برادری، ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در یک کلام همه این ارزش‌ها در قالب مکتب حاج قاسم سلیمانی می‌گنجد.

ریواده از انقلاب اسلامی به مثابه یک پدیده زنده و دائما در حال بروزرسانی نام برد و اضافه کرد: این پدیده زنده و پویا ممکن است در هر زمانی اشتباهات و نواقص را پذیرفته و برطرف خواهد کرد.

وی افزود: ما امروز نیاز داریم تا در دنیای حاضر که در اوج تحریم ها قرار داریم، مظلومیت در اوج اقتدار که عزت برای مردم و افکار عمومی است را تشریح کنیم تا مردم بدانند ما در این شرایط که حتی در بحث داروهای کرونا تحریم شدیم، با عقلانیت توانستیم در واکسیناسیون با تولید داخلی به موفقیت برسیم.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: انقلاب و جمهوری اسلامی، تجلی و تبلور اسلام و حکومت امت اسلامی بوده و بر پایه مفاهیم بلند اسلام شکل گرفته است که نیازمند تشریح و تبیین است.

وی با بیان اینکه دولتی قوی خواهد بود که حرف نماینده و مدیر دولتی آن، دغدغه و حرف مردم باشد، افزود: از همین رو است که برای تحقق این مهم ضرورت دارد از ظرفیت مردم در تمامی بخش ها استفاده و مشارکت مردمی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تبیین فساد ستیزی و عدالت به عنوان یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی، از مواردی است که در دهه فجر امسال جاری می تواند مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: هیات رئیسه شورای روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان باید در دهه فجر سال جاری با رویکردی متفاوت، تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهد. همچنین جدول زمانبندی مدون به منظور اجرای برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری در استان، امری حائز اهمیت است که باید مورد توجه اتاق فکر روابط عمومی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

وی بر راه‌اندازی کاروان انقلاب در سطح بخش‌ها و شهرستان های استان در طول مدت ایام الله دهه فجر تاکید و تصریح کرد: باید معرفی پیشگامان انقلاب در شهرهای مختلف، از سوی رسانه‌ها با محوریت صدا و سیما مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha