• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401050301854
  • خبرنگار : 71516

پیشنهاد ارتش عراق برای اعزام نیرو به اقلیم کردستان/وزیر دفاع عراق: از حمله ترکیه غافلگیر شدیم

پیشنهاد ارتش عراق برای اعزام نیرو به اقلیم کردستان/وزیر دفاع عراق: از حمله ترکیه غافلگیر شدیم

رئیس ستاد ارتش عراق بر لزوم اعزام نیروهای دولت فدرال به اقلیم کردستان برای مقابله با ترکیه تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالامیر رشید یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق در نشست فوق العاده پارلمان درباره حمله اخیر ترکیه به استان دهوک گفت: نفوذ و حملات نیروهای ترکیه و اشغال مناطق شمال عراق توسط این نیروها افزایش یافته است. همچنین شاهد افزایش پست‌های دیده‌بانی ترکیه هستیم. طوری که تعداد این پست‌ها به ۱۰۰ مورد در داخل خاک عراق و در نزدیکی مناطق زاخو و العمادیه در دهوک رسیده است.

وی بر لزوم اعزام نیروهای ارتش و پیشمرگ‌ها به این مناطق و کنترل آن برای مجبور کردن نیروهای ترکیه به ترک پست‌های دیده بانی و سیطره نیروهای عراقی بر آن تأکید کرد.

رئیس ستاد ارتش عراق گفت: فاصله بین ما و ترکیه ۳۷۰ کیلومتر و جزو مرزهای اقلیم کردستان عراق است و وزارت دفاع کنترلی بر آن ندارد. هیچ کدام از سربازان ما در این مناطق نیستند و به موافقت رسمی برای حضور در این مناطق نیاز است. پنج پایگاه اصلی ترکیه در شمال عراق است که شامل بیش از ۴۰۰۰ نیرو است. نیروهای دولت فدرال تنها نیروهای مرزی هستند که نیروی هشدار هستند نه نیروی جنگی.

در همین راستا، جمعه عناد، وزیر دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای ترکیه از توپخانه سنگین در حمله به منطقه توریستی روستای برخ در شهر زاخو واقع در استان دهوک اقلیم کردستان عراق که منجر به کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۲۳ تن دیگر منجر شد، استفاده کردند.

وی گفت: ترکیه از جنگ علیه داعش برای نفوذ به داخل عراق بهره برداری کرد. نیروی ترکیه‌ای در حد یک تیپ در ۲۰ کیلومتری داخل خاک عراق است.

وی گفت: ترکیه درخواست‌های عراق برای عقب نشینی از پادگان زلیکان را نادیده گرفت. ما از حمله ترکیه غافلگیر شدیم. ترکیه هماهنگی با ما انجام نداد. بغداد به ترکیه پیشنهاد داده بود که مراکز هماهنگی در دیاربکر و موصل ایجاد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha