• پنجشنبه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401052719753
  • خبرنگار : 50177

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در تاریخ رسانه کشور نظامات سراسری و حرفه‌ای و مردمی به وجود آمده است

در تاریخ رسانه کشور نظامات سراسری و حرفه‌ای و مردمی به وجود آمده است

ایسنا/لرستان معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اولین بار در تاریخ رسانه کشور نظامات سراسری و حرفه‌ای و مردمی به وجود آمده است.

فرشاد مهدی‌پور در مراسم گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و بزرگداشت روز خبرنگار که در گلزار شهدای بروجرد برگزار شد، با بیان بروجرد شهر بزرگان و مفاخر بزرگ ایران همچون آیت‌الله بروجردی، شهید بروجردی (مسیح کردستان)، شهید کشوری و شهید صارمی و دکتر علامه سید جعفر شهیدی، علامه بحرالعلوم و ...است، بیان کرد: در مرداد ۷۷ که خبر مزار شریف را دریافت کردیم بنده فعالیت خبری داشتم؛ در آن روز بهت، حیرت و نگرانی در کشور ایجاد شده بود و نگرانی و ابهام از سرنوشت دیپلمات‌ها و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی وجود داشت و تقریبا سه هفته طول کشید که معلوم شد این اتفاق رخ داده است.

وی با بیان اینکه رژیمی که آن روز در افغانستان حاکم بود انسداد خبری ایجاد کرده بود،   افزود: در کشور از سوی رهبر انقلاب سه روز عزای عمومی اعلام و تشیع جنازه در خورشان و بزرگی صورت گرفت و مقام معظم رهبری در مراسم حضور یافتند و بر پیکر شهدا و از جمله شهید صارمی بوسه زدند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این رخداد که با پردازش بزرگ در سراسرر دنیا روبرو شد نقطه ابتدایی تشکیل و تجلیل روزی به عنوان روز خبرنگار در ایران بود.

مهدی پور با بیان اینکه یک خبرنگار بین‌المللی را از دست دادیم، افزود: از این حیث برجستگی و امتیاز مهمی داشت چون در کشوی دیگر تولید و انتشار خبر و اطلاعات را بر عهده داشت.

وی بیان کرد: اساسا روز خبرنگار سالروز پاسداشت شهید محمود صارمی است البته در لرستان شهدایی همچون هژبر و حیدریان را داریم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: با شورای فرهنگ عمومی تماس گرفتم و قول دادند که در تقویم روز خبرنگار و یادبود شهید صارمی ذکر خواهد شد.

مهدی پور در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاری و مبارزه با جنگ نرم در سال ۶۰ هجری توسط حضرت زینب (س) به جریان افتاده بود و در همه مقاطع، مقاتل و موقعیت‌ها که کاروان اسرا به سمت شام حرکت می‌کرد افشاگری کردند، افزود: اگر آن میراث و یادبود و یادگار چیزی از عاشورا به دست ما نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: مسیری که کار خبر و روزنامه‌نگاری طی می‌کند در ادامه این یادبود و راه و گرامیداشت بوده به خصوص در استانی همچون لرستان که در تاریخ تمدنی ایران جدید نقش بزرگی ایفا کرده و محدوده‌ای که باعث همگرایی، وحدت و هماهنگی گسترده شده است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در معاونت مطبوعاتی وزارت در طول این دوره ابتدایی فعالیت با نظر رئیس‌جمهور و وزارت عنایت به اصحاب رسانه و خبرنگاران بوده است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه سته حمایتی که در هفته گذشته اعلام شد که دولت برای تقویت حوزه رسانه در رسانه در نظر گرفته کاری که در ماده ۴۶ قانون مطبوعات برای تقویت خبرنگاری و تضمین و بقای شغل انجام دادیم، گفت: لایحه‌ای که با سازمان نظام حرفه‌ای روزنامه‌نگاری جمهوری اسلامی تدارک دیده شده و مطالبه دو دهه‌ای است که می‌تواند بخش زیادی از موضوعات روزنامه‌نگاری و خبرنگاران کشور حل کند و برای اولین بار در تاریخ رسانه کشور نظامات سراسری و حرفه‌ای و مردمی به وجود آید از جمله موضوعاتی است که انجام شده است.

در پایان این مراسم میثاق نامه خبرنگاران با خانواده های شهید صارمی، حیدریان و هژبر امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha