• شنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401082114086
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده مردم سمنان در مجلس:

سمنان تنها یک روستای فاقد اینترنت پرسرعت دارد

سمنان تنها یک روستای فاقد اینترنت پرسرعت دارد

ایسنا/سمنان  نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: سمنان تنها یک روستای فاقد اینترنت پرسرعت دارد.

عباس گلرو در زمان افتتاح شبکه اینترنت پرسرعت روستای شلی از توابع شهرستان مهدیشهر، خدمت به بندگان خدا را بالاترین خدمت ها ارزیابی و اظهار کرد: اساس پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در چند دهه اخیر افزود: در دوران طاغوت نظام مرکز- پیرامون در کشور حاکم بود، به نحوی که در مرکز تنعم و برخورداری و در پیرامون محرومیت و فقر را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه به اتفاق استاندار سمنان تلاش کردیم تا آنچه مورد نیاز بوده است را به انجام رسانیم گفت: امید مردم به انجام‌ پروژه‌ها در دولت آیت الله رئیسی، افزایش یافته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس به توسعه زیرساخت های ارتباطی در حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: در ابتدای قبول مسئولیت اینجانب، ۲۲ روستای شهرستان مهدیشهر بدون اینترنت بود که با تلاش های انجام شده این تعداد به ۹ روستا کاهش یافت.

وی به توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق محروم مرکز استان پرداخت و اظهار کرد: تنها یک روستای شهرستان سمنان، فاقد اینترنت پرسرعت است.

گلرو با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۶ روستای شهرستان سرخه، فاقد اینترنت پرسرعت هستند ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در جهت افزایش بهره وری در روستاها ورود کنند.‌

این نماینده مجلس گفت: مجوز گاز رسانی به تمامی روستاهای پشتکوه در شهرستان مهدیشهر از وزیر نفت اخذ گردیده و بزودی عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد.‌

تجهیز روستاهای شلی و سرخده شهرستان مهدیشهر به اینترنت پهن باند شبکه همراه اول

آیین افتتاح و بهره‌برداری اینترنت پرسرعت شبکه همراه اول روستاهای شلی و سرخده شهرستان مهدیشهر، با حضور مسئولان استانی و محلی، با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
مجید دارایی مدیرمخابرات استان در این آیین که با حضور دکتر گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، هاشمی، استاندار سمنان، حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیر مخابرات منطقه سمنان، جمعی از مدیران استانی و اهالی روستاهای منطقه پشتکوه برگزار شد اظهار کرد: با هدف تحقق شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و هوشمندسازی شهرها و روستاهای استان، تکنولوژی نسل ۴ (۴G) همراه اول در این روستاها بر بستر فیبرنوری نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 
 حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز، ضمن معرفی مشخصات پروژه و همچنین برنامه‌های در دست اقدام، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های اجرای شبکه فیبرنوری روستایی و نصب تکنولوژی نسل ۴ همراه اول با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، روستاهای شلی و سرخده شهرستان مهدیشهر، از اینترنت پهن باند برخوردار و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.
وی گفت: این طرح با حمایت‌های‌ وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و در قالب پروژه‌ USO یا خدمات عمومی و اجباری دولت، انجام شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha