• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402013016381
  • خبرنگار : 50184

سرپرست میراث فرهنگی استان:

دانش آموزان پاسداران میراث فرهنگی کرمانشاه می‌شوند

دانش آموزان پاسداران میراث فرهنگی کرمانشاه می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اجرای طرحی خبر داد که در آن دانش آموزان پاسداران و حافظان میراث فرهنگی استان می‌شوند.

داریوش فرمانی، امروز(۳۰ فروردین) در مراسم گرامیداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی، بااشاره به موقعیت استراتژیک و اهمیت کرمانشاه در حوزه های مختلف، اظهارکرد: وجود همین ویژگی ها باعث شده تا این سرزمین در طول تاریخ مورد توجه پادشاهان ادوار مختلف قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از هزاره های دور تاکنون بسیاری از پادشاهان بناهای یادبودی را از فتوحات و حکمرانی های خود در کرمانشاه به یادگار گذاشته‌اند تا به دست آیندگان برسد و از آن مطلع باشند.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه اضافه کرد: امروزه با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، بناهای یادبود و آثار تاریخی برجای مانده در کشورشان را به یک جاذبه گردشگری مهم تبدیل می کنند و از آن درآمدزایی بالایی دارند، ما نیز در کرمانشاه رویکرد حفاظت و توجه به این ظرفیت ها را در دستورکار داریم.

وی تاکید کرد: البته برای تحقق این مسئله نیاز است که جایگاه و نقش میراث فرهنگی را در در بین مردم و در نزد مسئولان تبیین کنیم، چرا که اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت های تاریخی درآمدزایی بالایی داشته باشیم، روی سایر حوزهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

فرمانی در ادامه با تاکید بر اینکه برای بهره گیری از ظرفیت محوطه های باستانی در ابتدا باید با مشارکت مردم از آنها حفاظت کرد، گفت: در این زمینه، از ماه های گذشته راه اندازی انجمن های میراثی را در سطح شهرستانها و بخش‌های استان آغاز کرده ایم و بزودی در سطح روستاها هم این انجمن‌ها را راه اندازی می‌کنیم.

به گفته فرمانی در حال حاضر ۴۵۰ نفر عضو انجمن های میراثی استان هستند.

وی تاکید کرد: از طرفی در مناطقی که تعداد بناها و محوطه های تاریخی آن زیاد است، تلاش داریم که از ظرفیت آموزش و پرورش هم برای حفاظت از آنها استفاده کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا کلاس های توجیهی و آموزشی برای دانش آموزان این مناطق برگزار می کنیم که در آن اهمیت محوطه ها و آثار تاریخی برایشان تبیین می شود و در ادامه از این دانش آموزان می خواهیم که پاسداران و حافظان میراث فرهنگی استان باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha