• جمعه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020100107
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نشست استاندار با مدیران رسانه‌ای؛

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر آرایش رسانه‌ها در چهار محور

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر آرایش رسانه‌ها در چهار محور

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: آرایش رسانه‌های مکتوب و مجازی در عصر حاضر در چهار محور «مقابله تحریف‌ها، پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی جامعه، تاکید بر جهاد تبیین و اصلاح هندسی رسانه‌ای و فرهنگی کشور» باید متمرکز باشد.

جواد قناعت، پنج شنبه شب ۳۱ فروردین در دیدار با مدیران رسانه‌های استان اظهار کرد: نیازمند بیان پیشرفت‌ها و اتفاقات خوب توسط رسانه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: آرایش رسانه‌های مکتوب و مجازی در عصر حاضر در چهار محور «مقابله تحریف‌ها، پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی جامعه، تاکید بر جهاد تبیین و اصلاح هندسی رسانه‌ای و فرهنگی کشور» باید متمرکز باشد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دشمن به دلیل در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌ای، در جنگ روایت‌ها تلاش می‌کند که آنچه مدنظرش است را به مخاطب القا کند و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «امیدآفرینی، خودفریبی نیست»؛ بنابراین امیدآفرینی در جامعه و بیان نقاط قوت،‌ به معنای عدم داشتن ضعف در داخل نیست؛ باید در کنار ضعف‌ها، نشاط را به جامعه تزریق کرد.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر آرایش رسانه‌ها در چهار محور

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بازسازی و تحول انقلابی در عرصه رسانه داشته باشیم، اتفاقات خوبی از جمله افزایش اعتماد مردم به نظام، نظارت بر کار مسئولان، مشارکت مردم در حل مشکلات و بستن مسیر فسادها و نابسامانی‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی بر اصلاح هندسی رسانه‌ای و فرهنگی کشور و استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از پیشرفت‌های کشور با وجود تحریم نیازمند اطلاع‌رسانی در قالب جهاد تبیین است و امروز تمام نظامات و سازمان‌های مختلف در معرض تغییرات پرشتاب هستند و سازمان‌های رسانه‌ای از این موضوع مستثنی نیستند چرا که علاوه بر اینکه تحت تاثیر عوامل درون سازمانی باشند، تحت تاثیر نوسازی دیگران نیز بوده و می‌توان گفت که منشا و خواستگاه بازسازی برای دیگران نیز هستند.

قناعت از پیشنهادات ارائه شده مانند طرح ناظر مسئولان در دو بخش خبر خوب و مطالبه موثر استقبال کرد و ادامه داد: به پیشنهاداتی از این قبیل نیاز داریم.
 
وی با بیان اینکه برخی از تذکرات به مدیران را می‌شود رسانه‌ای کرد، افزود: مدیران به طور مداوم مورد نظارت دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرند و نمی‌توان با یک خطا، آنها را تغییر داد؛ به برخی‌ها تذکر می‌دهیم و اگر اصلاح نشد در مرحله بعد باید وارد مذاکره با وزارتخانه شویم که گاها انجام این مسیر بسیار زمان‌بر است و مصحلت بر ادامه کار با همان مدیر باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس اخلاق برای مدیران،‌ با استفاده از ائمه جمعه در شوراهای اداری استان در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید از فرصت طلایی که در دست دارند استفاده کرده و دو خط قرمز «حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب و توسعه و پیشرفت استان» را همیشه مدنظر قرار دهند.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر آرایش رسانه‌ها در چهار محور

۲۵ دکه مطبوعاتی استان فعال نیستند 

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در سامانه جامع خبرنگاران کشور، ۵۷ نفر از خبرنگاران استان ثبت نام و تایید شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ دکه مطبوعاتی در سطح استان وجود دارد که هیچ کدام از آن‌ها فعال نیستند، ادامه داد: ۱۴۳ نشریه دارای مجوز در استان هستند که از این تعداد ۵۸ مجوز غیرفعال بوده و در حال حاضر در تمام شهرستان‌ها به جز «درمیان، خوسف و سرایان» رسانه دارای فعالیت داریم.

رسانه‌ها می‌توانند مفسران موانع اجرای یک مصوبه خوب باشند 

سجاد رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی نیز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تحول گفت: مسیر توسعه و پیشرفت استان از مسیر تحول می‌گذرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند موانع اجرای یک مصوبه خوب را بیان و تفسیر کنند، افزود: ظرفیت‌ کانال‌های رسانه‌ای نیز در بیان دغدغه‌ها نادیده انگاشته نشود.

رضایی اظهار کرد: با طرح ناظر مسئولان در دو بخش خبر خوب و مطالبه موثر با هدف پرداختن به مشکلات مردم و انتشار گزارش‌های انتقادی می‌توان با کمک رسانه‌ها به سمت هموار کردن مسیر توسعه استان رفت.

تاکید استاندار خراسان جنوبی بر آرایش رسانه‌ها در چهار محور

در این جلسه سه ساعته مدیرخانه مطبوعات خراسان جنوبی و نمایندگان رسانه‌های مختلف به بیان نظرات،‌ انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند. بهره گیری از توان رسانه در دستگاه‌های اجرایی، واریز مطالبات رسانه‌ها، الزام دستگاه‌های اجرایی به حفظ اشتراک روزنامه‌ها، موازی کاری در توحه به خبرنگاران و خالی شدن صحنه خبر از خبرنگاران تخصصی، افزایش قیمت و یا کمبود کاغذ از جمله این دغدغه‌ها بود.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha