• پنجشنبه / ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402021408623
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت سوارکاری گلستان عنوان کرد:

برگزاری هفته دوم رقابت‌های اسبدوانی گنبدکاووس در صورت تداوم بارش‌ها

برگزاری هفته دوم رقابت‌های اسبدوانی گنبدکاووس در صورت تداوم بارش‌ها

ایسنا/گلستان رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان از برگزاری حتمی هفته دوم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس در صورت تداوم بارش‌ها خبر داد.

ناصر رزاقیان صبح امروز پنج‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هفته دوم مسابقات اسبدوانی فصل بهاره گنبدکاووس روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این رقابت‌ها از قدمت و اهمیت خاصی برخوردار است و در هر شرایط جوی حتی تداوم بارش‌ها برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه روز نخست از هفته دوم این مسابقات از ساعت ۱۲ ظهر امروز آغاز می‌شود، ادامه داد: تا لحظاتی دیگر تعداد ۶۹ رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور و در مسافت‌های هزار و یک‌هزار و ۲۰۰ متر به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان از شرکت ۷۷ رأس اسب نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در روز دوم این مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: جایزه نقدی به میزان ۶ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال برای روز نخست و ۸ میلیارد و ۱۴۶ میلیون ریال در روز دوم پاداش مالکین، مربیان و چابکسواران اسب‌های برتر این هفته خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری کورس اسبدوانی گنبدکاووس در فصل پاییزه - زمستانه سال ۱۴۰۱ به مدت ۱۹ هفته، اضافه کرد: رقابت‌های فصل گذشته در میان استقبال پرشور علاقمندان برگزار شد و پیش بینی می‌شود رقابت‌ها در فصل جدید همانند سال‌های گذشته با حضور سیل مشتاقان این ورزش که در دین مبین اسلام به آن تأکید شده است، برگزار گردد.

رزاقیان مجموع جایزه قابل پرداخت در هفته دوم این رقابت‌ها را ۱۴ میلیارد و ۲۸۹ میلیون ریال برشمرد و تصریح کرد: در دو روز این رقابت‌ها ۱۴۶ رأس اسب به همراه مالکین، مربیان و چابکسواران حضور دارند.

گفتنی است، مجموعه سوارکاری گنبدکاووس از قدیمی‌ترین مجتمع‌های کشور بوده که در سال ۱۳۴۰ با هدف برگزاری مسابقات سوارکاری داخلی و خارجی راه‌اندازی شده و شامل سوئیت اقامتی، اصطبل، صندلی تماشاگران، پیست مجهز و عالی، رستوران، استخر و پارکینگ است. این مجموعه در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha