• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032314769
  • خبرنگار : 30057

دهقانی فیروزآبادی در افتتاحیه نمایشگاه آبادیران مطرح کرد

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در محرومیت‌زدایی/دو عملکرد فناوری در توسعه اشتغال

نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در محرومیت‌زدایی/دو عملکرد فناوری در توسعه اشتغال

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریس‌جمهوری با بیان اینکه ما با حضور در محلات کم‌برخوردار تهران دیدیم که جوان‌های ۱۵-۱۶ساله هنوز به دلیل عدم دسترسی به آموزش کشف نشده‌اند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نقش مؤثری در محرومیت‌زدایی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه آبادیران که در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: این‌ نمایشگاه در راستای محرومیت‌زدایی و تحت عنوان برنامه ملی آبادیران برگزار می‌شود و امیدواریم این حرکت تاثیری در ایجاد اشتغال و پیشرفت بر پایه عدالت در مناطق کم برخوردار داشته باشد.

وی با بیان اینکه از امروز اجرای برنامه ملی آبادیران آغاز می‌شود، ادامه داد: این حرکت ملی که در قالب برنامه آبادیران برگزار می‌شود، یک هم‌راستایی و همراهی جمعی نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در مناطق محروم را نشان می‌دهد که با جزو اصلی فناوری و علم برای آبادانی کشور ترکیب شده‌اند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، گفت: ذات همراهی و همراه شدن قطعا هم‌افزایی ایجاد می‌کند که این در حفظ منابع مؤثر است و ظرفیت‌ها را ضریب می‌دهد. این موارد ارزش‌آفرین هستند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: حوزه علم و فناوری استانداردسازی اشتغال و به صرفه‌سازی اشتغال‌زایی کوچک را به دنبال دارد. این ثمره بیش از ۲۰ سال تاکید مقام معظم رهبری در همه دولت‌ها و شرایط است.

وی با بیان اینکه واژه مناطق محروم معنی ندارد، گفت: این مناطق نه در ظرفیت‌های سرزمینی محرومند و نه در ظرفیت‌های انسانی. بلکه این مناطق دارای ظرفیت سرزمینی شناخته نشده‌ و سرشار از نیروهای انسانی جوان هستند.

دهقانی فیروزآبادی گفت: ما با حضور در محلات کم‌برخوردار تهران دیدیم که جوان‌های ۱۵-۱۶ساله هنوز به دلیل عدم دسترسی به آموزش کشف نشدند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با همکاری نهادهای انقلابی فرصت‌های انسانی در حوزه آموزش و پرورش نیروی انسانی، سلامت، معدن، کشاورزی و ... را فراهم کنند که هم برای دانش‌بنیان‌ها و هم مناطق محروم چشمگیر خواهد بود.

معاون علمی رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: حوزه علم و فناوری دارای دو عملکرد خاص استانداردسازی اشتغال و تولید و به‌صرفه‌سازی اشتغال‌های کوچک است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha