• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402032315197
  • خبرنگار : 30057

معاون علمی رئیس‌جمهوری خبر داد

ارائه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان از تیرماه

ارائه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان از تیرماه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از اجرای برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان از تیرماه به منظور گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه نمایشگاه آبادیران اظهار کرد: در حال حاضر برخی استانداران عملکرد مطلوبی در حوزه دانش بنیان دارند و استاندارانی هم هستند که چندان در این زمینه فعال نیستند. البته بحث گسترش هر چه بیشتر دامنه فعالیت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در استان‌ها از موضوعات جدی مورد توجه ما است که در این راستا برنامه‌ای داریم که برشی از اقتصاد دانش‌بنیان را در هر استان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه مطالعات خوبی انجام شده و فرصت‌ها، امکانات، شرکت‌های بزرگ و وضعیت فعلی استان‌ها ارزیابی شده‌اند و در ادامه موافقت‌نامه‌ای با استاندار و رییس مجمع نمایندگان هر استان منعقد خواهد شد که بر اساس منابع مستقیمی که از طرف معاونت با سایر بخش‌ها دریافت می‌کنند، اهداف مشخص شده در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را پیگیری کنند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: در این برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان و برش سالی برنامه در هر استان از قبیل تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان که باید در استان راه‌اندازی شوند، مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: منابع لازم برای تحقق برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی تامین خواهد شد و پیگیری اجرای آن بر عهده استاندار و رییس مجمع نمایندگان استان خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری با بیان اینکه این طرح از تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: عملکرد استان‌ها در اجرای این برنامه ارزیابی می‌شود و استانداران موفق براین اساس امتیازدهی خواهند شد و گزارش پیشرفت‌ها را به مقام معظم رهبری به عنوان داعیه‌دار اصلی جریان دانش‌بنیان در کشور و رییس‌جمهوری تقدیم می‌کنیم.

دهقانی فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این برنامه شاهد گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان در استان‌های مختلف کشور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha