• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402060100166
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

آئین تکریم و معارفه رئیس بسیج اساتید هرمزگان برگزار شد

آئین تکریم و معارفه رئیس بسیج اساتید هرمزگان برگزار شد

ایسنا/هرمزگان آئین تکریم و معارفه رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان برگزار و در پایان از زحمات احسان کامرانی تقدیر و علی بهرامشاهی به عنوان سرپرست سازمان بسیج اساتید استان معارفه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در ابتدای آئین تکریم و معارفه رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان ضمن عرض خیر مقدم خدمت مسئولین و اساتید حاضر در جلسه بیان کرد: ما معتقدیم که هیچ تشکل و هیچ صنفی در بحث اعضای هیأت علمی، اساتید و دانشگاهیان به اندازه بسیج اساتید و بسیج دانشجویی نتوانسته است یک همگرایی و جامعیتی را در دانشگاه ایجاد کند، این یک واقعیت است. بخش عمده و قابل توجه‌ای از اعضای هیأت علمی دانشگاه و همچنین مدرسین حق التدریس که پاره وقت هستند در بسیج اساتید حضور و نقش‌آفرینی موثر دارند.

محمدحسین رنجبر، احسان کامرانی را از سرمایه‌های علمی و سیاسی استان هرمزگان برشمرد و بیان کرد: جایگاه وی در سمت معاون سیاسی و امنیتی این استان نشان از درایت، مدیریت و لیاقت وی دارد و همواره در همه سمت‌های که در خدمت مردم به‌ویژه دانشگاهیان بوده با جان‌ودل خدمت کرده و موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف داشته است. 

اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، اظهار کرد: بسیج اساتید در جبهه‌های علمی کشور با سلاح دانش مسلح هستند و باید در این میدان با تربیت نیروهای مخلص، خط مقدم را از گزند دشمن و نفوذ آنان حفظ کنند؛ زیرا امید دشمن به انحراف جوانان و دانشجویان است تا بتواند ذهن آنان را منحرف کرده و در راستای سوء استفاده‌های غیرانسانی به‌کار بگیرد.

وی با بیان نقش بسیج در سازندگی کشور افزود: بسیج به‌عنوان نیروی مخلص خدا در همه صحنه‌ها برای خدمتگزاری حاضر بوده و در این مسیر همواره جان خود را نیز در طبق اخلاص گذارده و برای توسعه و پیشرفت کشور جانفشانی کرده است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به جنگ تحمیلی دولت بعثی عراق عنوان کرد: در جنگ تحمیلی با وجود مشقت‌ها و سختی‌هایی که به رزمندگان اسلام در آن برهه زمانی رفت اما موجب شد تا آرمان‌های ایثار و مقاومت به روی جوانان گشوده شود، مراتب سازندگی، تحصیل رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌ها به معنای واقعی شکل گرفته و به اوج برسد.

سالاری مکتب سردار سلیمانی را برآمده از همین دفاع مقدس دانست و تبیین کرد: مکتب سردار سلیمانی، مانند مکتب شهدای بزرگ انقلاب و اسلام در تذهیب نفس و تربیت جوانان نقش بزرگی ایفا کرد و موجب شد تا جوانان بتوانند با تأسی از این مکتب انسان‌ساز، حرکت‌های ارزشمندی را برای تثبیت و بقای انقلاب بردارند. این مکتب سرمایه‌های ذی‌قیمتی را تحویل جامعه داد تا مانند سدی فولادین در مقابل نفوذ دشمن بایستد و استکبار جهانی را از اعمال شوم خود ناامید کند.

احسان کامرانی رئیس سابق بسیج اساتید استان هرمزگان نیز خدمتگزاری را فرصتی دانست که باید با تلاش مضاعف موجبات رضای خداوند و بندگان را در آن با خلوص دل فراهم ساخت.

مسئول سابق سازمان بسیج اساتید هرمزگان در این مراسم با اشاره به نقش کلیدی دانشگاه در تحول، توسعه و پیشرفت جوامع بیان داشت: سرمایه‌های انسانی مستعد و توانمند منشاء تحول در جوامع هستند و این سرمایه‌های انسانی در بستر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی تربیت و رشد می‌کنند؛ بنابراین باید به دانشگاه به عنوان بستری که در حوزه انسان‌سازی و آموزش فعالیت دارد توجه ویژه شود. نقش مراکز علمی با توجه به اینکه با انسان سر و کار دارند بسیار خطیر است.  

کامرانی با برشمردن ویژگی‌های بسیج، تشریح کرد: بسیج یک تشکل مردم پایه بسیار تاثیرگذار است که در همه صحن‌ های مورد نیاز کشور نقش‌آفرینی فعال دارد و در کنار مردم است.

وی در ادامه به رسالت های بسیج اساتید پرداخت و گفت: نقش بسیج اساتید با توجه به ماموریت و رسالتی که دارد برجسته و حائز اهمیت است. اکنون شجره طیبه بسیج را می‌توان در دانشگاه‌های استان مشاهده کرد. همه دانشگاه‌ها در برگزاری برنامه‌ها هماهنگی و همکاری دارند.

آئین تکریم و معارفه رئیس بسیج اساتید هرمزگان برگزار شد

این مقام مسئول تصریح کرد: در بسیج اساتید هرمزگان سه اندیشکده راه‌اندازی شد، این اندیشکده‌ها می‌توانند در حوزه راهبردی و حل مسائل استان نقش بسزایی ایفا کنند. یکی از این اندیشکده‌ها با توجه به بحران آب، اندیشکده آب، محیط زیست و منابع طبیعی بود. اندیشکده دیگر اندیشکده مسائل اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی بود. با توجه به رویکرد توسعه‌ای استان که دریا محور است؛ اندیشکده سوم با عنوان اندیشکده اقتصاد دریا محور راه‌اندازی شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به در پیش بودن دو رویداد مهم؛ کنگره تمدن سازی اربعین و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات تاکید داشت: هیچ اجتماعی به بزرگی و وسعت اربعین در عالم وجود ندارد، این کنگره عظیم متعلق به همه ادیان و ملت‌هاست. دانشگاه‌ها برای حضور و ایفای نقش در این رویداد برنامه داشته باشند. اساتید دانشگاه با توجه به مرجعیت علمی که در جامعه و در بین دانشجویان دارند نسبت به اهمیت مشارکت در انتخابات و تأثیر آن در مرتفع شدن مسائل و مشکلات کشور در راستای تحقق جهاد تبیین و خنثی‌سازی توطئه‌ها و شبهات دشمنان ایفای نقش کنند.  

کامرانی با توجه به رویکرد دشمن در برابر جمهوری اسلامی رویکردی است که سعی در ناامید کردن ملت ایران به ویژه جوانان دارد گفت: دشمن تلاش می‌کند پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف را کوچک جلوه دهد و به صورت گسترده در بسترهای رسانه و شبکه‌های اجتماعی دست به سیاه‌نمایی و شبهه افکنی می‌زند. اساتید دانشگاه باید در همین راستا دو جهاد را مد نظر و در دستور کار خود قرار دهند؛ جهاد تبیین و امید آفرینی.

در ادامه علی بهرام شاهی رئیس جدید بسیج اساتید استان هرمزگان با تبیین جنگ شناختی و ترکیبی دشمن بر علیه انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: نقش بسیج در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی و در برخورد با توطئه‌ها و راهبردهای دشمنان ایران در جنگ سخت و نرم و در همه ابعاد از پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون نقش موثر و کارآمدی است.

بهرامشاهی در ادامه به نقش موثر اساتید در راستای تحقق جهاد تبیین و خنثی سازی توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و جامعه نقش محوری و راهبری را ایفا می‌کند. ظرفیت‌های بسیج اساتید حاکی از توان نقش آفرینی این تشکل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اچتماعی، سیاسی، اقتصادی، دفاعی، علمی، سازندگی و ... است. بنابراین بسیج اساتید می‌تواند به عنوان محور و پرچمدار در عرصه‌های گوناگون در راستای تحقق پیشرفت و تحول باشد و سایر اقشار را با خود همراه و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی هم‌افزایی کنید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هرمزگان با برشمردن رسالت‌ها، ماموریت‌ها و اهداف بسیج اساتید تصریح کرد: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و حل مسائل کشور و استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با سازماندهی اساتید بسیجی به صورت کارگروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی و تلاش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از زحمات احسان کامرانی به عنوان مسئول سازمان بسیج اساتید هرمزگان در سال‌های اخیر تقدیر و علی بهرامشاهی به عنوان سرپرست سازمان بسیج اساتید استان معارفه و حکم سرپرستی این سازمان به وی اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha