• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402061509824
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

بقاع متبرک استان گلستان میزبان زائران امام رضا(ع) می‌شوند

بقاع متبرک استان گلستان میزبان زائران امام رضا(ع) می‌شوند

ایسنا/گلستان مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان از اجرای طرح «میقات‌الرضا(ع)» به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در پنج استان منتهی به مشهد مقدس شامل گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، صبح چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه خدمت در فرهنگ قرآنی و اسلامی، موضوعی بسیار مهم و ارزشمند به شمار می‌رود، اظهار کرد: خدمت به امامان معصوم و امام رضا(ع) در واقع در خدمت‌رسانی به زئران ایشان تجلی می‌یابد و در راستای توسعه و تقویت فرهنگ رضوی خواهد بود.

وی مفهوم خدمت را بسیار وسیع و گسترده و شامل خدمات مادی، معنوی و فرهنگی دانست و افزود: در حقیقت تمام افراد می‌توانند در این روزها خادم‌الرضا(ع) باشند و فضای حرم مطهر رضوی را در جهت حضور و پذیرایی از زائران فراهم سازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان شروع این طرح را از ۱۶ الی ۲۵ شهریور اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت خدمت‌رسانی آستان‌ مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی واقع در مسیر حرکت زوار به عنوان پایگاه‌های دینی، مذهبی و فرهنگی با برنامه‌ریزی دقیق از محل منابع نیات موقوفات مرتبط و جذب کمک‌های مردمی، نسبت به استقبال و خدمت‌رسانی به زوار امام هشتم(ع) انجام خواهد شد.

مهدیان خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر مذهبی و تکریم زائران و مسافران حرم رضوی، ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت‌رسانی به زائران حرم رضوی و جلب مشارکت‌های مردمی، ترویج فرهنگ وقف و ارائه خدمات و آثار موقوفات زیارتی و اجرای امینانه نیات، ارائه خدمات فرهنگی و تسهیلات لازم به زائرین جانمایی هدفمند مواکب و هم افزایی در ارائه خدمات مطلوب به زائرین از اهداف این طرح است.

وی محوریت برپایی مواکب را با آستان مقدس امامزادگان و هیأت امنای بقاع متبرکه مجری طرح دانست و اضافه کرد: آستان امامزادگان و بقاع متبرکه یکی دیگر از امانات الهی است که توفیق خدمتگزاری در آنها به این سازمان عطا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان توضیح داد: طرح میقات‌الرضا(ع) به منظور ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر رضوی در پنج استان منتهی به مشهد مقدس شامل گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ بقاع متبرکه امامزادگان محمدبن جعفر(ع)، محمدبن زید(ع)، آق امام آزادشهر، امامزاده قاسم(ع) دلند، امامزاده هارون(ع)، الازمن علی آباد کتول، امام زاده عبدالله(ع)، امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس امامزاده جعفر(ع) و تکیه بابا مینودشت و خالدنبی(ع) کلاله میزبان زوار امام رضا(ع) خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha