• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۴:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402062615978
  • خبرنگار : 71664

/سال تحصیلی جدید؛ تلفیق نشاط علمی و شور جوانی/

دانشگاه‌های علوم پزشکی با افزایش خوابگاه‌های متاهلی به استقبال سال جدید تحصیلی می‌روند

دانشگاه‌های علوم پزشکی با افزایش خوابگاه‌های متاهلی به استقبال سال جدید تحصیلی می‌روند

مدیرکل امور دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ساخت خوابگاه مجردی جزء پروژه‌های بزرگ به حساب می‌آید، اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت ناچارند به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی بیفزایند. در نظر داریم طی یک برنامه بلندمدت ۶۰۰۰ تخت به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی اضافه کنیم.  

دکتر احد بنار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی گفت: فرایند بهسازی خوابگاه‌های دانشجویی پس از اتمام سال تحصیلی گذشته آغاز شد. بسیاری از دانشگاه‌های علوم‌پزشکی توانسته‌اند اقدمات بهسازی خوابگاه‌های مجردی را سپری کنند و در حال انجام امور نهایی هستند. شرایط خوابگاه‌ها به نحوی است که پس از اتمام سال تحصیلی به نوعی به‌روزرسانی، بهسازی و اورهال کردن تجهیزات نیاز دارند. ما بر مبنای برنامه‌ریزی‌های انجام شده و کمک‌هایی که از منظر مالی به دانشگاه‌ها کرده‌ایم، توانسته‌ایم  عملیات بهسازی را انجام دهیم.

دکتر بنار با بیان اینکه وضعیت به‌سازی در خوابگاه‌ها متفاوت است، اظهار کرد: برخی از خوابگاه‌ها به نقاشی نیاز داشتند در حالی که برخی خوابگاه‌ها به رسیدگی به مسائل جدی‌تر مانند تعویض تخت و موکت یا حتی تعمیرات زیرساختی مثل موتورخانه نیاز داشتند. عملیات بهسازی در اغلب خوابگاه‌ها انجام شده و دانشگاه‌ها با آمادگی خوبی به استقبال سال تحصیلی جدید می‌روند. برخی از خوابگاه‌هایی که درگیر بهسازی یا اورهال کردن تجهیزات هستند عملیات بهسازی را تا پایان هفته آتی به اتمام می‌رسانند. 

مدیرکل امور دانشجوی وزارت بهداشت گفت: اتفاقات خوبی در حوزه خوابگاه‌های متاهلی افتاده است.به این ترتیب که ۱۱۰ واحد جدید به ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی تا آغاز سال تحصیلی جدید اضافه می‌شود. تعداد واحدهای خوابگاه‌های متاهلی در ابتدای دولت سیزدهم ۸۰۷ واحد بود که این تعداد تا مهر ماه به ۱۱۰۰ واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: آمار و ارقام بیانگر این است تعداد خوابگاه‌های متاهلی بسیار کم است؛ برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تعداد واحدهای خوابگاهی متاهلی را طی یک برنامه میان‌مدت افزایش دهیم. ما با تغییر کاربری  و احداث خوابگاه جدید تونسیته‌ایم تعداد خوابگاه‌های متاهلی را  تا ابتدای سال تحصیلی جدید به ۱۱۰۰ واحد می‌رسانیم و این تعداد تا پایان سال جاری به ۱۲۰۰ واحد می‌رسد.

دکتر بنار درباره خوابگاه مجردی گفت: پروژه‌های خوابگاه‌های  مجردی در دست احداث داریم. به طور مثال، یک خوابگاه در استان خراسان جنوبی به تازگی افتتاح کردیم و یک خوابگاه به زودی در این استان افتتاح می‌شود. ساخت خوابگاه مجردی جزو پروژه‌های بزرگ به حساب می‌آید و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت ناچار هستند که به ظرفیت خوابگاه‌های خود بیافزایند. از نیمه سال گذشته تا به امروز، حدود ۱۰۰۰ تخت جدید به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی اضافه شده است. ما در نظر داریم که ۶۰۰۰ هزار تخت به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی طی یک برنامه بلندمدت اضافه کنیم.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha