• دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۰۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402080805320
  • خبرنگار : 50300

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر میزبان "ایتاپ دانش‌آموزی"

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر میزبان "ایتاپ دانش‌آموزی"

ایسنا/خوزستان مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از برگزاری رویداد ایتاپ دانش‌آموزی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر مقداد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رویداد ایتاپ از ایده تا پدیده، رویدادی است که توسط پارک علم و فناوری استان خوزستان پایه‌گذاری شده و چندین سال است که در حوزه‌های مختلف و جامعه هدف متفاوت توسط مراکز رشد و پارک علم و فناوری اجرا می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ایتاپ دانشجویی در مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد و امروز نیز ایتاپ دانش‌آموزی در این دانشگاه برگزار می‌شود. آخرین ایتاپ دانش‌آموزی برگزار شده در منطقه خرمشهر و آبادان، به سال ۹۵ بازمی‌گردد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به جزئیات این ایتاپ دانش‌آموزی، گفت: جامعه هدف این رویداد، دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم هستند. چند محور از جمله شیلات و محیط زیست، مدرسه هوشمند و ایده‌آل، فضای مجازی و آی‌تی، نانوفناوری و علوم دریا محورهای اصلی این رویداد هستند اما اگر دانش‌آموزان ایده‌هایی در دیگر حوزه‌ها نیز ارایه دهند، پذیرفته می‌شود.

محمدی با اشاره به برگزیده شدن پنج نفر از شرکت‌کنندگان در این رویداد و تاکید ایتاپ بر نهادینه شدن روحیه تفکر و ایده‌پردازی و فناوری در دانش‌آموزان، عنوان کرد: هدف این است که دانش‌آموز، علاوه بر درس خواندن، تفکر و تامل کند و با استفاده از فناوری، راهکاری برای مشکلات بیاندیشد. هر چند ممکن است عده‌ای از دانش‌آموزان بینش وسیعی به موضوعات پیشرفته و به‌روز علمی نداشته باشند اما تامل کردن، نوشتن و آماده کردن خود برای ارایه ایده در مقابل حاضران و داوران، باعث رشد دانش‌آموز می‌شود.

وی گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ ایده به این رویداد رسیده است و قطعا این دانش‌آموزان متفاوت هستند. اطلاع‌رسانی برگزاری این رویداد در بیشتر مدارس منطقه خرمشهر و آبادان انجام و وبیناری نیز برای معرفی آن برای مدیران مدارس برگزار شد.

محمدی در پایان یادآور شد: ایتاپ دانش‌آموزی با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند، اتاق بازرگانی آبادان و پارک علم و فناوری استان خوزستان به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha