• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402092115588
  • خبرنگار : 50471

مشارکت ۱۳ هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت

مشارکت ۱۳ هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت

ایسنا/همدان رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند گفت: تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۴۹ نفر برای غربالگری فشارخون و دیابت به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مناطق مختلف شهرستان نهاوند مراجعه کردند.

علی‌احسان خیشوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: فشارخون بالا یکی از دلایل اصلی سکته‌های قلبی، مغزی، نارسایی قلبی و کلیه‌ها است که باید به آن توجه ویژه داشت. از طرفی دیابت مشکلات زیادی همچون مشکلات بینایی و حتی قطع عضو را ایجاد می‌کند.

وی افزود: بسیاری از مردم از میزان فشارخون و دیابت خود اطلاع ندارند که در این طرح ملی همه افراد بالای ۱۸ سال در مورد فشار و قندخون مورد غربالگری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند اضافه کرد: در این طرح بعد از ارزیابی، فرد از وضعیت خود مطلع می‌شود تا اگر مشکلی داشت به مراکز درمانی ارجاع شود و مراحل درمان را ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: کل جامعه هدف مورد نظر تمام گروه سنی بالای ۱۸ سال است که در نهاوند حدود ۱۳۹ هزار نفر است و تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۴۹ نفر مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند.

خیشوند مطرح کرد: از کلیه همشهریان مشمول این طرح درخواست داریم برای مشارکت در این طرح رایگان حتماً به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این طرح تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد، یادآور شد: بیماری خاموش فشارخون و قندخون عامل بروز و ظهور بسیاری از بیماری‌ها است که فرد مبتلا سال‌ها از ابتلا به آن بی‌خبر است.

خیشوند خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای شرکت در این طرح به ۷۸ خانه بهداشت روستایی، ۱۷ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و سه مرکز شهری و درمانگاه شهرستان مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند از شهروندان مشمول تقاضا کرد: به‌صورت ناشتا به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا خانه‌های بهداشت برای انجام تست قندخون و سنجش فشارخون مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha