• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101611621
  • خبرنگار : 50160

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۵۵

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: نباید طرح توسعه‌ای در شهرک صنعتی روی زنجان انجام شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست: نباید طرح توسعه‌ای در شهرک صنعتی روی زنجان انجام شود

ایسنا/زنجان رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه شهرک صنعتی روی زنجان باید هر چه زودتر جابه‌جا شود، گفت: امیدواریم این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی امر شکل مطلوب‌تری را به خود بگیرد.

علی سلاجقه امروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در دومین سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان در بازدید آخرین وضعیت شهرک روی زنجان، با بیان اینکه شهرک روی زنجان پسماندهای متعدد شیمیایی و خطرناکی را در خود جای داده است، اظهار کرد: در این میان باید فرآیندهای مربوط به ایزوله کردن و جداسازی آن از منابع آب و خاک به نحو مطلوبی انجام گیرد اما متاسفانه کار خاصی در این زمینه انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: در این بحث آلایندگی جوی وجود دارد و با پایش‌هایی که انجام گرفته تخلفاتی مشاهده شده است؛ سوله‌های مستقر در شهرک مسدود نیستند و در یک فضای باز قرار گرفته‌ است. مسئولان شهرک باید سیستم پایش مخصوص جوی را به کار گیرند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگرانی مردم زنجان در خصوص معضل شهرک صنعتی روی به حق است، ادامه داد: مجموعه کارخانه‌های این مکان باید به گونه‌ای باشد که امکان پایش و اندازه‌گیری وجود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: پسماندهای بر جای مانده در این شهرک با توجه به عناصر متعدد و به دلیل عدم مدیریت جمع‌آوری آن در هنگام بارندگی به سمت زنجانرود هدایت می‌شود. بروز این مسئله، مسائل باغداری و کشاورزی را با مشکل جدی مواجه می‌کند.

سلاجقه با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نباید طرح توسعه‌ای در شهرک روی زنجان انجام گیرد، گفت: برای جابه‌جایی آن باید مکان‌یابی لازم را انجام داد. با شناسایی نقاط مختلف می‌توان نسبت به جابجایی آن اقدام کرد تا دیگر شاهد عواقب زیست محیطی آن نباشیم.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن و دپویی که در این منطقه ایجاد شده اقدامات لازم انجام نشده که امیدواریم این مساله در بازه زمانی کوتاه هر چه زودتر حل شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: این سازمان در نقاطی که حساسیت وجود دارد وارد عمل شده، بازدید و پایش‌های لازم را انجام می‌دهد و به لحاظ قانونی نیز برخورد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha