• یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101711752
  • خبرنگار : 50295

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۶۹

خزعلی: زمینه ارتباط بانوان کارآفرین با بازارهای خارجی فراهم شود

خزعلی: زمینه ارتباط بانوان کارآفرین با بازارهای خارجی فراهم شود

ایسنا/زنجان معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: باید تبلیغ و پشتیبانی مناسب برای توسعه و به دست اوردن بازارهای جهانی توسط بانوان انجام شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، انسیه خزعلی دیروز (شنبه ۱۶ دی‌ماه) در نشست با صنعتگران زن استان زنجان، اظهار کرد: در سفر گذشته رئیس‌جمهور به استان در حوزه بانوان بیشتر تاکید بر حوزه زنان آسیب‌دیده و مشاغل خانگی داشتیم و ۸۰ درصد وام‌های مشاغل خانگی‌ به بانوان اختصاص یافته است.

وی افزود: در بخش صنعت این توانمندی وجود دارد که بانوان در صادرات و توسعه صنعت در کشور کار کنند؛ در بخش صادرات باید اقدامات مناسب انجام شود؛ باید زمینه ارتباط بانوان کارآفرین و صنعت‌گر با خارج از کشور را فراهم کنیم.

این مسئول تصریح کرد: کارهایی مثل گمرک، مالیات و ... را باید پشتیبانی کنیم، در راستای تخفیف مالیاتی تلاش می‌کنیم. مواردی مثل کمبود سرمایه اولیه و مکان یک مسئله عام است و همه کسب و کارها آن را مطرح می‌کنند و امیدواریم با تدابیر در نظر گرفته بانوان سریع‌تر کار خود را توسعه دهند، حضور بیش از ۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی خبر خوبی است و نشان از فعال بودن بانوان است، البته فعالیت و موفقیت بانوان به خوبی انعکاس داده نمی‌شود.

خزعلی ادامه داد: باید تبلیغ و پشتیبانی مناسب برای توسعه و به دست آوردن بازارهای جهانی توسط بانوان انجام شود. گلایه‌ای که بانوان از پایین آمدن سقف واردات برخی کالاها داشتند، با توجه به شرایط کشور و حمایت از تولید باید مورد تحلیل قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی واردات به تولید داخل صدمه می‌زند و باید کنترل شود و اصل حمایت از تولید داخل است. این هم درست است که اگر دستورالعمل‌ها ثبات نداشته و متولیان کسب و کار نتوانند برنامه بلند مدت داشته باشند رسیدن به توسعه دشوار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha