• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402111612367
  • خبرنگار : 50355

معاون دانشگاه مطرح کرد

طراحی و ساخت خوابگاه متاهلی ۱۰۰۰نفری دانشگاه علوم پزشکی مشهد

طراحی و ساخت خوابگاه متاهلی ۱۰۰۰نفری دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرار است طراحی و ساخت خوابگاه متاهلین با ظرفیت ۱۰۰۰نفر در کوی پردیس دانشگاه در چند فاز اجرایی شود.

علی تقی‌پور امروز، ۱۶ بهمن، در نشست خبری دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت که در ساختمان قرشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین حوزه‌های مربوط به معاونت دانشجویی، بحث خوابگاه‌هاست، سال گذشته ۴۷ درصد و سال جاری ۴۳ درصد افزایش پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی داشتیم، اما آمادگی زیرساختی برای این افزایش آمار از قبل ایجاد نشده بود و با چالش‌هایی به خصوص در حوزه خوابگاه‌ها روبرو بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ دانشجوی متقاضی‌ای که خوابگاه نداشته باشد نداریم و با حمایت معاونت توسعه خوابگاه اجاره کردیم، افزود: سال جاری به حدود ۵۰۰۰ دانشجو از سراسر کشور خدمات خوابگاهی ارائه دادیم.

معاون امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در حوزه خوابگاه‌ها در حال ایجاد تغییراتی هستیم. به عنوان مثال قبلا ورود و خروج دانشجویان دستی و از طریق کارت دانشجویی بود، اما اکنون در حال فراهم کردن امکانات لازم برای نصب و راه‌اندازی گیت‌های کنترل تردد ورود و خروج افراد به خوابگاه‌های دانشجویی هستیم.

طراحی و ساخت خوابگاه متاهلی ۱۰۰۰نفری دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تقی‌پور با اشاره به شیوه جانمایی دانشجویان در خوابگاه‌ها، بیان کرد: مدل قبلی جانمایی دانشجویان در خوابگاه‌ها، مدل جایگزینی بوده و دانشجویان رشته‌های مختلف با هم در یک اتاق و یا خوابگاه بودند، اما مدل جدید مدل همگنی رشته‌ها و حتی همگنی ترم‌هاست که از ترم بعد اجرا خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دلایل گوناگون، تاکنون خوابگاه ویژه متاهلین نداشته است اما در تخصیص اعتبارات دانشگاه این مورد نیز دیده شده و قرار است طراحی و ساخت خوابگاه متاهلین با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در کوی پردیس دانشگاه در چند فاز اجرایی شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در بخش خوابگاه متاهلین از کمک خیران غافل نشده‌ایم و در حال حاضر حدود ۲۱ واحد مسکونی متاهلین در اختیار دانشجویان متاهل است اما این کفایت نمی‌کند و اکنون ۴۰۰ دانشجوی متاهل متقاضی خوابگاه داریم.

تقی‌پور با بیان اینکه روزانه حداقل ۴۰۰۰ پرس غذا در آشپزخانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد طبخ می‌شود، اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌های وزارتخانه، کیفیت غذای دانشگاه نسبت به غذاهای بیرون و شرکت‌ها وضعیت خوبی دارد و در جشنواره دستپختی که اخیرا در منطقه برگزار شد، سلف دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه اول را کسب کرد.

وی فعالیت‌های مختلف در حوزه ورزش و همچنین برگزاری اردوهای مختلف از جمله اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت ( ویژه نخبگان)، برگزاری برنامه‌های مناسبتی مختلف، اردوهای فرهنگی و تفریحی و اردوهای جهادی را از جمله سایر برنامه‌های اجرا شده در معاونت دانشجویی و فرهنگی ذکر کرد.

رشد ۵۰ درصدی دانشجویان پزشکی غیر ایرانی

همچنین در ادامه این نشست معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد از رشد ۵۰ درصدی دانشجوی پزشکی غیرایرانی و ۳۵ درصدی گردشگر سلامت در سال ۱۴۰۲ در مشهد خبر داد.

شاپور بدیعی عنوان کرد: بیشترین تعداد گردشگران سلامت از کشورهای افغانستان، عراق و لبنان بوده و میزان گردشگران سلامت ترکمنستانی هم پس از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک افزایش داشته است.

وی همچنین به برگزاری کنگره‌های بین‌المللی زیادی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این کنگره‌ها، کنگره کاسپین بود که در چند دوره برگزار شده و دوره بعدی آن هم در سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

دستاوردهای بسیار خوبی در آموزش‌های پزشکی و سلامت‌محور داشتیم

در ادامه این مراسم معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به دستاوردهای آموزشی این دانشگاه عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیارخوبی در آموزش‌های پزشکی و سلامت‌محور داشتیم.

سید علی علمداران افزود: در ۶ ماه اخیر ۵ تفاهمه‌نامه همکاری با دیگر مجموعه‌ها داشتیم که این همکاری‌ها با دیگر معاونت‌های دانشگاه و در راستای توسعه خدمات حوزه‌ سلامت در تمامی بخش‌ها بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به ادغام آموزش و درمان بیان کرد: ما نتایج مثبت این اقدام را در انجام پیشرفته‌ترین عمل‌های جراحی و صدها پیوند موفقیت‌آمیز قلب، کلیه، کبد، پوست، قرنیه، مغز استخوان و غیره داشتیم.
 
 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha