• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402121107332
  • خبرنگار : 50647

/برای وطن/

حضور سرنوشت‌ساز رای‌اولی‌های بافق در انتخابات

حضور سرنوشت‌ساز رای‌اولی‌های بافق در انتخابات

ایسنا/یزد یازدهم اسفند، روز شور و نشاط و حضور ملی حدود ۶۷۰ دانش آموز رای اولی در شهرستان بافق برای تعیین سرنوشت و رقم زدن آینده درخشان ایران سربلند فرا رسید.

سرانجام پس از ماه‌ها چشم انتظاری، زمان حضور مردم در پای صندوق‌های رای برای خلق حماسه‌ای دیگر در دفتر زرین انقلاب اسلامی فرا رسید.

یازدهم اسفند، صحنه حضور آگاهانه ملت ایران در پای صندوق های اخذ رای و تجدید عهد با آرمانهای امام راحل ، از خود گذشتگی و جانفشانی شهدا و جانبازان و ارج نهادن به خانواده معظم شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  است.

امروز دانش‌آموزان رای اولی به عنوان آینده‌سازان کشور برای نمایش مشارکت خود در راه پیشرفت و توسعه کشور و سربلندی نظام، در کنار دیگر اقشار مردم ایران حضوری حماسی در پای صندوق های رای دارند.

حضور هوشمندانه دانش آموزان در انتخابات نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برای انتخاب فرد اصلح با بینش سیاسی ثابت می کند که این قشر آینده ساز در تعیین سرنوشت شهر و کشور خود چه میزان سهیم خواهد بود.

«علی رنجبر» یکی از همین رأی اولی‌هاست که با ذوق بسیار از این عنوان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: من ماه‌ها منتظر امروز بودم تا بتوانم در انتخابات شرکت کنم و برای شهر و کشور خود مفید باشم.

وی خوشحال از این که با رای خود توانسته در آبادی شهر و استان مشارکت داشته و فردی را در این مسیر انتخاب کند، گفت: این موضوع، با انتخاب اصلح، درست و شایسته معنا خواهد گرفت.

«سید سامان حسینی» یکی دیگر از دانش آموزان متوسطه است، او که از رأی اولی بودن به خود می‌بالد، چنین گفت: من با گوش دادن به صحبت‌های کاندیداهای مجلس و خبرگان درست انتخاب کردم و این جمله که یک رأی من در انتخابات تأثیری ندارد را اشتباه میدانم چون  رأی من به عنوان رأی اولی‌ها در کنار خانواده‌هایمان  در سازندگی کشور تاثیرگذاراست.

«زهرا محمدی» هم یک رای اولی است که معتقد است دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است و مشارکت ما جوانان در این عرصه نیز مانند دیگر عرصه‌های کشور، حائز اهمیت و موجب افتخار و افزایش اقتدار و عزت ایران اسلامی است.

«الهام شفیعی» با ذوق وصف‌ناپذیر، عنوان کرد: به رغم همه حساسیت‌های داخلی و بین المللی موجود، ما رای اولی‌ها برای نخستین بار در انتخابات شرکت کردیم و رای خود را در صندوق انداختیم.

دختر جوان دیگری که خود را «مهسا شریفی» معرفی کرد، افزود: مشارکت همه جوانان در عرصه‌های مختلف باعث افتخار ایران است، تاریخ ایران به یاد خواهد داشت که چگونه جوانان این دیار، چه ما که رای اولی هستیم و چه آنها که هنوز رای اولی نشده‌اند، در میدان جنگی دیگر، دشمنان را نااُمید می‌کنند و به آنها نشان می‌دهند که عزت ایران در گروی مرد، زن، پیر و جوانی است که خلق حماسه‌های سیاسی، میراثِ ملی‌شان است.

بی شک حضور ۶۷۰ رای اولی شهرستان در انتخابات این دوره می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات موثر باشند.

تعداد شعبه های اخذ رای در این شهرستان نسبت به دوره قبل ۱۵ درصد افزایش داشته و از مجموع ۴۳ شعبه اخذ رای بافق در این دوره، ۳۱ شعبه ثابت و بقیه سیار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha