• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022619096
  • خبرنگار : 50463

استاندار یزد:

صنایع دستی یکی از مصادیق تحقق شعار است

صنایع دستی یکی از مصادیق تحقق شعار است

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان اینکه یکی از مصادیق تحقق شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، تولید محصولات صنایع دستی است؛ گفت: صنایع دستی در حوزه اشتغال و ارزآوری نقش بسزایی دارد.

«مهران فاطمی» در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی ایران در یزد در گفت‌وگو با ایسنا گفت: یکی از مصادیق تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، تولید محصولات در رشته های مختلف صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه صنایع دستی در حوزه اشتغال، ارزآوری و تولید ارزش افزوده نقش بسازایی دارد؛ گفت: صنایع دستی یک صنعت پاک، خلاقانه، نوآورانه و حتی در برخی موارد با یکسری مواد دورریز بهترین محصولات تهیه می‌شود؛ که موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی می شود.

استاندار با بیان اینکه در استان به طور خاص در محورهای سند تحولی «یزد نوین» بر توجه با مسائل صنایع دستی تمرکز ویژه شده است؛ گفت: حمایت، بسته بندی، بازرگانی و صادرات از جمله مواردی می‌باشد که مد نظر استان است.

فاطمی با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی استان توجه خاصی خواهیم داشت؛ گفت: آموزش رشته های صنایع دستی از دیگر اولویت های استان است که آنها به فراموشی سپرده نشوند ، ماندگار بمانند و از نسلی به نسل دیگر منتقل شوند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی نماد هویت فرهنگی یک کشور است؛ گفت: هنرمندان صنایع دستی و فروشندگان باید در فرآیند تولید و فروش علاوه بر تولید، توزیع و فروش، بر بسته بندی مناسب نیز تمرکز کنند.

استاندار یزد همچنین در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی افزود: مسئله صادرات این محصولات صرفا استانی نیست، یک مسئله ملی است و در این زمینه باید تصمیم کشوری گرفته شود که این حوزه را بطور خاص مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha