حجتالاسلام والمسلمین پورثانی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه هر گروهی که از دستگاههای حاکمیت مجوز دارد میتواند در زمینه اوقات فراغت به کمک آموزش و پرورش بیاید گفت: مهمترین ویژگی اوقات فراغت استفاده از ظرفیت بخشهای مختلف آموزش و پرورش و تشکلهای دانشآموزی است.
وی با بیان اینکه تلاش می شود چهره و فضای مدرسه جذاب و هدفگذار برای دانشآموزان باشد افزود: برنامهریزی برای مشارکت دانشآموزان، توجه به هویت ملی آنها در برنامههای اوقات فراغت با هدف کشف استعدادها، برگزاری اردوهای یکروزه با هدف ایجاد شور و نشاط، به کارگیری روحانی مربی آموزشدیده در برنامه فرهنگی تربیتی اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت تشکلهای مردمی و گروههای جهادی و توجه به برنامه نخبگانی دانشآموزان ازبرنامههای اوقات فراغت ۱۴۰۳ است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش محور برنامههای اوقات فراغت را براساس ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: این محورها شامل زیبایی شناختی و هنری، زیستی و بدنی، علمی و فناورانه، اجتماعی و سیاسی، اقتصادی و حرفهای و اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.
پورثانی با بیان اینکه غیر از مدارس بسیاری از پایگاهها و مجتمعها و کانونها و حتی ظرفیتهای عشایری و مساجد به عنوان موقیعتها و مراکز اوقات فراغت در نظر گرفته شده گفت: ۴۶۶ مجتمع و سال ورزشی، ۷۶۰ مرکز دارالقرآن کریم، ۱۱۸۲ کانون فرهنگی و تربیتی، ۹۴۰ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۷۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روان درمانی، ۳۴۶ اردوگاه دانشآموزی، ۲۰ هزارمدرسه، ۴۹۰۴ تشکل دانشآموزان شامل بسیج دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی، سازمان دانشآموزی و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر، ۶۹۹ پژوهشسرای دانشآموزی و ۱۰ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در تابستان امسال میزبان دانشآموزان خواهند بود.
وی با بیان اینکه ثبتنام اوقات فراغت در سامانه نورینو انجام میشود اظهار کرد: اردوهای یکروزه دانشآموزی، برنامه عمومی و همگانی، اردوهای راهیان نور غرب، اردوهای راهیان پیشرفت، طرح دانا (شوراهای دانشآموزی)، مسئولیت و سازندگی (اردوی متوسطه اول و دوم سمپاد)، پویش ایران فردا، طرح مزرعه تابستانی من، طرح به وقت خدمت، طرح استعدادیابی ماهرانه، پیادهروی و برپایی موکب اربعین ۱۱ کارویژه برنامهریزیشده امسال برای اوقات فراغت دانشآموزان است.
انتهای پیام
نظرات