• دوشنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403030704790
  • خبرنگار : 50040

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

ایسنا/گیلان معاون استاندار گیلان، افتتاح راه آهن رشت - کاسپین را نخستین اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان دانست و گفت: فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی، شاهد افتتاح راه آهن رشت - کاسپین خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، راه‌آهن رشت - بندرکاسپین به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال به جنوب فردا سه‌شنبه، ۸ خرداد و با حضور مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسیر ریلی اتصال راه آهن مرکز استان گیلان به بندرانزلی را فراهم می‌سازد که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

راه‌آهن رشت - بندرکاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

این پروژه ریلی به عنوان بخشی از راه آهن قزوین - رشت تکمیل کننده کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌کند.

سهم ۲۳۰۰ میلیاردی دولت سیزدهم در راه آهن رشت - کاسپین

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز پروژه راه آهن رشت - کاسپین از سال ۹۸، اظهار کرد: طول این مسیر تا منطقه آزاد انزلی حدود ۳۵ کیلومتر بوده و بخشی از خط ریلی در داخل منطقه آزاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرای پروژه راه آهن رشت - کاسپین تا منطقه آزاد انزلی را بر عهده داشته است، گفت: ادامه این خط ریلی در داخل منطقه آزاد به طول ۶۷۰ متر توسط سازمان منطقه آزاد اجرایی شده؛ همچنین اقدام به پیش بینی سینی دوار در داخل منطقه کردیم.

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

معاون استاندار گیلان مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه مهم را ۳۵۰۰ میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد انزلی هزینه شده است.

فکور با اشاره به هزینه کرد ۶۰۰ میلیارد تومانی در دولت قبل برای اجرای پروژه، یادآور شد: بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شده و مابقی در قالب مطالبات پرداخت می شود.

راه آهن رشت - کاسپین فردا افتتاح می‌شود

وی در ادامه بر اجرای راه آهن رشت - آستارا تاکید کرد و افزود: این پروژه ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و در حال حاضر، تملک اراضی را آغاز کردیم. همچنین با تاکید استاندار گیلان، اتصال خط ریلی رشت - کاسپین به بندرانزلی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون استاندار گیلان افتتاح راه آهن رشت - کاسپین را نخستین اتصال دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان دانست و خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، بخش ریلی کریدور شمال به جنوب محقق می‌شود و منافع اقتصادی فراوان برای ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۱۳:۵۶

تردد قطار در خط آهن تهران به رشت عملا در حد صفره در چندسالی که خط آهن کشیده شده من یکی که قطاری رو ریل ندیدم.ظاهرا یک قطار شبانه در مسیر تردد میکنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۸ ۱۵:۱۵

قطار هست و من خودم یک بار بلیت می خواست بگیرم، قطار داشت.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۰۹ ۰۶:۴۶

متاسفانه ایستگاه راه آهن رشت به قدری جای پرتی هستش که شما برای اینکه ازونجا خودت رو به خود رشت برسونی هزینه زمانی و مالی زیادی داره.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۴۰

اگر ساخت پل در جوار جاده کنونی در دستور کار قرار گیرد ، راه آهن رشت _ آستارا زودتر و ارزان تر ساخته می شود . راه آهن رشت به انزلی هم دو چیز کم دارد : امتداد راه آهن تا روی بارانداز و ساخت واگن های کانتینر بر با کانتینرهای چرخدار برای تخلیه و بار زدن سریع .