• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403030906210
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح

قتل عمد رژیم صهیونیستی در رفح/شاهد استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستیم

قتل عمد رژیم صهیونیستی در رفح/شاهد استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها هستیم

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که رژیم صهیونیستی قتل عمد را در رفح انجام داده است، گفت که با گسترش جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین نفرت عمومی دنیا افزایش پیدا کرده است.

عباس گلرو در  گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح اظهار کرد: آنچه این روزها در رفح اتفاق می‌افتد، استمرار نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی است.

وی یادآور شد: هفته گذشته دیوان بین‌المللی دادگستری حکمی مبنی بر توقف حمله به رفح صادر کرد اما رژیم صهیونیستی این حکم الزام‌آور را نادیده گرفت؛ آنچه اسرائیل انجام می‌دهد یک قتل تعمدی به ویژه برای کودکان، زنان و افرادی است که جان خود را با این جنایات در اردوگاه آوارگان از دست داده است.

این نماینده مجلس گفت: آنها می‌خواهند با این جنایات تعمدانه افکار عمومی دنیا و جامعه جهانی را به چالش کشیده و بگوید برای حفظ موجودیت این رژیم از انجام هر جنایتی ابایی ندارند.

گلرو با یادآوری این‌که رای دیوان لاهه الزام‌آور است، افزود: کار رژیم صهیونیستی به حدی وحشتناک است که خیلی از کشورهای دنیا خواستار توقف جنایت شدند از جمله آنکه وزیر خارجه آلمان بر لزوم توقف حمله به رفح و اجرای حکم دیوان بین‌المللی تاکید کرده است.

وی ادامه داد: تقریبا تمامی کشورهای دنیا به غیر از آمریکا فشار وارد می‌کنند حتی چهره‌های مطرح دنیا در فضای مجازی در مخالفت با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده است؛ اینها نشان می‌دهد آنچه در غزه و رفح رخ داده یک جنایت کم‌سابقه در تاریخ است که به موازات آن باعث افزایش نفرت عمومی دنیا از رژیم صهیونیستی شده است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: بسیاری از کشورها فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل اعلام می‌کنند نمونه آن نروژ، ایرلند و اسپانیا بوده که گفته‌اند آمادگی به رسمیت شناختن فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارند حتی رئیس جمهور فرانسه اعلام آمادگی کرده که فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند. این از جمله  واکنش‌های دنیا به ویژه غرب به جنایات اسرائیل است که ادامه هم خواهد داشت.

گلرو با بیان این‌که فشارها برای اجرای رای دیوان بین‌المللی جهت توقف حمله به رفح ادامه دارد تصریح کرد: برخی کشورهای اروپایی به سمتی رفته‌اند که اگر نتانیاهو به کشورشان سفر کند او را به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی دستگیر می‌کنند در این شرایط وقتی دادستان ارشد دیوان بین‌المللی درخواست صدور حکم بازداشت نتانیاهو و برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی را صادر کرد، رژیم موساد به دادستان پیام تهدیدآمیز داد که این نشان می‌دهد چقدر این موضوع برای رژیم صهیونیستی دردناک است.

وی افزود: دنیا به سمتی می‌رود که اقدام جدی و حداقلی به لحاظ بعد روانی انجام دهد و فشارها علیه رژیم صهیونیستی تشدید می‌شود آمریکایی‌ها هم در موضع وسط قرار دارند از یک طرف می‌خواهند از رژیم صهیونیستی حکایت کنند و از طرف دیگر تحت فشار دنیا به لحاظ نقض آشکار حقوق بشر در فلسطین هستند و باید به دنیا پاسخگو باشند.

گلرو در جمع‌بندی با بیان این‌که مجموعه شرایط پیچیده‌ای را در صحنه فلسطین شاهدیم، گفت: با وجود این‌که پرونده جنایات رژیم صهیونیستی مملو از انواع جنایات است، اما این بار حمله به کودکان و زنان در چادر و زنده زنده سوختن آنها باعث شد که دنیا واکنش نشان دهد لازم است سازمان ملل هم اقدام جدی و اساسی را صورت دهد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با اعمال فشار جدی علیه رژیم صهیونیستی رخ دهد چون این رژیم منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی و حکم لاهه را نادیده گرفته است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha