• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403030906222
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد

اولویت‌دهی به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان سمنان

اولویت‌دهی به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار اولویت‌دهی به پرونده‌های تسهیلات ازدواج در بانک‌های عامل شد و گفت: انتظار می‌رود در پرداخت تسهیلات در نوبت، تسریع شود.

سیدمحمدرضا هاشمی امروز (۹ خرداد ماه) در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای ترویج ازدواج آسان تاکید و اظهار کرد: به‌کارگیری امکانات دولتی استان در راستای تسهیل ازدواج جوانان و برگزاری ازدواج‌های آسان همراه با بسته‌های تشویقی ترغیبی در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی از رشد کم فرزندآوری به‌عنوان یکی از مشکلات استان و کشور نام برد و گفت: بحث پیری جمعیت و کاهش نرخ فرزندآوری یکی از مشکلات اساسی استان است. بنابراین سیاست‌های حوزه جمعیت باید با یک برنامه مدون و تحققی پیگیری شود.

او به نقش مهم بسته‌های تشویقی دولت در حوزه فرزندآوری اشاره و بیان کرد: بانک‌های عامل ضرورت دارد تا پرونده‌های در نوبت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را در اولویت بررسی قرار دهند.

وی گفت: مطالعات و اقدامات پژوهشی در حوزه آسیب‌شناسی کاهش نرخ فرزندآوری و پیری جمعیت در استان به انجام رسیده و در همین راستا، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خوبی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در دستور کار است.

استاندار سمنان اظهار کرد: واگذاری زمین به خانواده‌های دارای شرایط در حوزه فرزندآوری و قانون جوانی جمعیت، از دیگر مباحثی است که باید با قید فوریت در دستور کار مسؤولان استان قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه مردم استان سمنان، مردمی متدین، انقلابی و همراه نظام هستند، گفت: در این استان با هدف غنابخشی به فرهنگ حجاب و عفاف با همراهی مردم، اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار سمنان ادامه داد: باید تلاش کرد تا رفتار، منش، گفتار و کردار ما در طول روز به‌عنوان الگو، سرلوحه و سرمشقی برای دیگر افراد جامعه باشد.

وی تصریح کرد: نظارت‌ها درباره رعایت حجاب و عفاف در استان بویژه در اماکن عمومی و تجاری، با اولویت اقدامات ایجابی با جدیت دنبال و با تخلفات احتمالی نیز برخورد قانونی می‌شود. ضرورت دارد تا از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد و کانون فرهنگی مساجد در راستای اجرایی شدن بهتر برنامه‌های حوزه حجاب و عفاف بهره‌گیری شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: دهیاری‌ها، بویژه دهیاران روستاهای هدف گردشگری نسبت به برپایی دوره‌های آموزشی در راستای اقدامات ایجابی و فرهنگ‌سازی در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha