• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403041610798
  • خبرنگار : 50187

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان اعلام کرد

تشکیل ۱۷ پرونده تخلف انتخاباتی در کرمان/ خنثی شدن حمله سایبری به زیرساخت‌های استان

تشکیل ۱۷ پرونده تخلف انتخاباتی در کرمان/ خنثی شدن حمله سایبری به زیرساخت‌های استان

ایسنا/کرمان رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در ساعات اولیه برگزاری انتخابات دور دوم با حمله سایبری به زیرساخت‌های استان مواجه شدیم که با هوشمندی و هوشیاری صورت گرفته و تلاش تیم فنی این حمله خنثی و انتخابات در کمال آرامش برگزار شد.

رحمان جلالی صبح امروز ۱۶ تیرماه در نشست خبری با اشاره به حضور حماسی مردم پای صندوق‌های رای اظهار کرد: پیروز واقعی در این رقابت مردم ایران بودند و به مقام معظم رهبری، منتخب جدید و مردم تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به راهبردهای چهارگانه سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت انتخاباتی افزود: در زمینه مشارکت باید از آحاد ملت ایران، هم‌استانی‌ها و همه اقشار تشکر کنیم که سنگ تمام گذاشته و روز گذشته حضور دشمن کورکنی در پای صندوق‌های رای داشتند.

جلالی ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، گروه‌های مردمی، جهادی و حلقه‌های میانی که برای گرم کردن تنور انتخابات تلاش کردند، گفت: از همه نامزدهای انتخاباتی که با حضور خود گرمای ویژه‌ای به انتخابات بخشیدند نیز تشکر می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با قدردانی از مجموعه امنیتی، نظامی، اطلاعاتی، سپاه و بسیج استان در راستای تامین امنیت انتخابات عنوان کرد: در هر دو مرحله، انتخابات بدون هیچ حاشیه امنیتی در استان کرمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ساعات اولیه برگزاری انتخابات دور دوم با حمله سایبری به زیرساخت‌های استان مواجه شدیم که با هوشمندی و هوشیاری صورت گرفته و تلاش تیم فنی این حمله خنثی و انتخابات در کمال آرامش برگزار شد.

جلالی ادامه داد: دو سیستم آلوده در فرمانداری بردسیر بود که هدف حمله دسترسی به اکانت اصلی سامانه جامع انتخابات استان بود و بحمدالله با اقدام سریع همکاران، این حمله خنثی شد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه اجرایی بیان کرد: در فاصله تقریباً سه ماهه سه انتخابات را در استان با تلاش و همت ستاد انتخابات برگزار کردیم و هیچ حاشیه‌ای در حوزه اجرا نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۹۶۰ شعبه سیار و قریب به ۱۰۰ شعبه اخذ رای صعب‌العبور داشتیم و با تدبیری که صورت گرفت، فرآیند اخذ رای انجام شد.

وی در ادامه با قدردانی از دستگاه قضایی و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار کرد: بیشتر تخلفات انتخاباتی در استان کرمان مربوط به خرید و فروش آراء بود و ۱۷ پرونده در سطح استان تشکیل شده؛ ضمن اینکه ساز و کار انتخابات در کشور به نحوی است که ارتکاب تخلف بسیار سخت است و خرید و فروش آراء در حاشیه شعب اخذ رای صورت گرفته که متخلفان توسط نیروهای مربوطه دستگیر شده‌اند.

جلالی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه پیروز این رقابت مردم ایران بودند و رئیس جمهور منتخب، رئیس جمهور همه مردم ایران است، افزود: مردم بصیر استان کرمان این فراز از وصیتنامه شهید حاج قاسم سلیمانی را مبنی بر اینکه «دوست دارم مردم کرمان تا آخر با ولایت بمانند» محقق کردند و حضورشان در انتخابات تجدید میثاقی دوباره با ولایت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha