• شنبه / ۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403070705236
  • خبرنگار : 90089

با اشاره به پیام رهبر انقلاب

رهبر: سران کشورهای مسلمان از خواب غفلت بیدار شوند

رهبر: سران کشورهای مسلمان از خواب غفلت بیدار شوند

یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: با وحدت و وفاق کشورهای مسلمان و مظلومان عالم نهضت جهان اسلام ایجاد می‌شود و این نهضت می‌توانند اسراییل را از صحنه روزگار محو کند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آقا در پیامشان درباره حزب‌الله و لزوم حمایت مسلمانان از لبنان همه چیز را گفتند. امت مسلمان اگر بخواهد در راستای فرمایشات رهبری انقلاب اسلامی قدم بردارد باید روابط سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی خود را با صهیونیست‌های اشغالگر قطع کنند.

وی ادامه داد: در تمام ماه هایی که صهیونیست‌ها بر شدت حملات‌شان به جبهه مقاومت به خصوص به غزه، کرانه باختری و بیروت افزوده است اصلا هیچ صدایی از سران عربستان بلند نمی‌شود و به تاسی از آل سعود، بسیاری از سران کشورهای عرب نیز در برابر جنایت‌های رژیم غاصب سکونت کرده‌اند.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام، گفت: پیامبر عزیز فرمودند «کسی که فریاد استغاثه مسلمانی را بشنود و جواب ندهد، مسلمان نیست.» کشورهای عربی به جز یمن، لبنان، سوریه و عراق که همسایه فلسطینیان و جبهه مقاومت هستند هیچ واکنشی علیه جنایت‌های صهیونیست‌ها نداشته‌اند. مصر، عربستان، اردن و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس جنایت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و لبنان و سوریه را در رسانه‌های‌شان می‌بینند اما هیچ اقدامی علیه رژیم غاصب نمی‌کنند. اگر هم تکانی به خود می‌دهند، واکنشی «لفظی» و بی‌اثر است که برای خالی نبودن عرصه انجام می‌دهند. آنان اگر راست می‌گویند در سفارت‌خانه‌هایشان را می‌بندند و روابط سیاسی و اقتصادی‌شان را با صهیونیست‌ها قطع می‌کردند.

رهبر با ستودن مجاهدت‌های مبارزان عراقی و یمنی، گفت: این اقدامات اگرچه خوب است، اما کافی نیست. بنا بر فرمایش امام کل امت اسلامی باید علیه اسرائیل متحد شوند تا این کشور را سیل ببرد و از صفحه روزگار محو شود.

وی بیانیه رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید سران کشورهای مسلمان را از خواب غفلت بیدار کرد تا علیه صهیونیست‌های جنایتکار اقدام عملی کنند.

یک عضو جامعه روحانیت مبارز آمریکا و کشورهای غربی را حامی اصلی جنایت‌های صهیونیست‌ها دانست و گفت: چه سیاستمداران و حاکمان و چه مردم سراسر جهان باید در دفاع از امت مظلوم فلسطین پا به میدان بگذارند. آنان باید رخوت و سکوت را رها کنند. جمهوری اسلامی ایران هم از حمایت‌های خود نسبت به فلسطینیان دریغ نمی‌کند. با وحدت و وفاق کشورهای مسلمان و مظلومان عالم نهضت جهان اسلام ایجاد می‌شود و این نهضت می‌توانند اسرائیل را از صحنه روزگار محو کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha