• جمعه / ۱۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071310074
  • خبرنگار : 50046

ستاد سرشماری عمومی کشاورزی خراسان شمالی افتتاح شد

ستاد سرشماری عمومی کشاورزی خراسان شمالی افتتاح شد

ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی در آیین افتتاح ستاد سرشماری عمومی کشاورزی استان گفت: با دستور ریاست‌جمهوری فرآیند اجرایی ستاد سرشماری در استان همزمان با سراسر کشور وارد فاز اجرایی شد.

مرتضی بهزادفر افزود: عملیات اجرایی سرشماری کشاورزی در استان نیز از آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام می‌شود.

بهزادفر اظهارکرد: آمارگیران با مراجعه به تمام واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و بهره‌برداران در این حوزه که ۹۰ درصد بهره‌برداران در سطح روستاهای استان هستند روند سرشماری را انجام خواهند داد.

وی بر اهمیت همکاری همه جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در اجرای سرشماری موفق تاکید کرد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با برشمردن اهمیت بسزای بخش کشاورزی در اقتصاد و تاثیر آن بر درآمد سرانه استان، گفت:۳۰ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است و سهم قابل توجهی از اقتصاد استان نیز به این بخش اختصاص دارد لذا جمع‌آوری داده‌های با کیفیت جهت برنامه‌ریزی‌های بهتر برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای بخش کشاورزی استان با نهایت دقت توسط آمارگیران انجام خواهد شد.

اسماعیل براتی اظهار کرد: ۷۸ آمارگیر برای جمع‌آوری داده‌ها در طرح سرشماری پیش‌بینی شده است، برای جذب آمارگیران سامانه‌ای پیش‌بینی و فراخوان انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز با توجه به اینکه بخش کشاورزی در استان از اهمیت ویژه برخوردار است، گفت: اجرای طرح بزرگ سرشماری کشاورزی تاثیر زیادی در توسعه بخش کشاورزی استان خواهد داشت.

فخر موحدی افزود: اجرای این طرح با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برای جمع‌آوری آمار با کیفیت و دقیق و در نهایت تحلیل درست و بهره‌برداری مطلوب از این داده‌ها برای توسعه بخش کشاورزی استان مورد توجه ویژه باشد.

وی‌ خودباوری و تلاش مدیران و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان را نقطه عطفی برای برنامه‌ریزی جهت توسعه در حوزه اقتصادی عنوان و بیان کرد: در بخش کشاورزی استان نیز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد و تاکنون اقدامات و تلاش‌های شایسته‌ای در حوزه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی انجام شده است.

معاون فنی سرشماری کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان نیز در این آیین، گفت: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و آماده‌کردن ذهنی بهره‌برداران و کشاورزان در جهت جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های دقیق‌تر مهم است و باید بر اهمیت این سرشماری و مشارکت همه در این زمینه تاکید شود.

اسماعیل خجسته در این راستا مباحثی همچون اهمیت احساس مسولیت مامورین در جمع‌آوری داده‌های با کیفیت، آگاه‌سازی بهره‌برداران تا بدون هیچ نگرانی اطلاعات درست را در دسترس مامورین آمارگیری قرار دهند و بومی سازی داده‌ها برای برنامه‌ریزی‌ها و توسعه‌ بخش کشاورزی استان را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha