• شنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403071410815
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول مطرح کرد

۲ واحد دامی در استان قزوین گواهی صادرات دارند

۲ واحد دامی در استان قزوین گواهی صادرات دارند

ایسنا/قزوین مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در کشور چهار واحد دامی وجود دارد که گواهی صادرات دارند و از این بین ۲ واحد آن در استان قزوین است و تلاش شده تا بتوانیم یک واحد دامی دیگر جهت صادرات تا سال آینده تأسیس کنیم.

مهدی جلوخانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن مهم‌ شمردن هفته دامپزشکی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر اداره کل دامپزشکی استان قزوین به دستاوردهای چشمگیری رسیده است، اظهار کرد: در اداره کل دامپزشکی استان قزوین علی‌رغم کمبود نیرو همواره تلاش بر این بوده که وظایف محوله با وجدان و عزم همگانی کلیه همکاران اداره کل به نحو احسنت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی قزوین به صورت متوالی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب بالاترین امتیاز در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان قزوین شد، ادامه داد: یکی از شاخص‌ترین اقدامات اداره کل دامپزشکی استان قزوین طی ۶ ماه نخست سال جاری، افزایش صادرات است.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین بیان کرد: ۱۴۶۹ تن تخم‌مرغ برای صادرات به کشورهای عراق و قطر تأیید سلامت شده است؛ همچنین ۲۰۵ تن محصولات لبنی به کشورهای آذربایجان، عمان و سوریه صادر شده که عمدتاً کره بوده و با سلامت کامل به این کشورها با تأییدیه اداره کل دامپزشکی استان قزوین ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۳۸ تن صادرات مرغ منجمد به کشور عراق صورت گرفته و همچنین عراق، ترکیه، عمان و کویت کشورهای مقصد صادرات استان قزوین در حوزه ماهی و آبزیان بوده است که بالغ بر ۲۱۲ هزار قطعه ماهی توسط دامپزشکی استان قزوین برای صادرات تأیید سلامت شده است.

این مسئول گفت: یکی دیگر از اقدامات شاخص این اداره کل کنترل قاچاق دام بود که در این زمینه نیز تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، در این راستا مقرر شده که یک شیوه‌نامه و گردش کار برای مقابله با قاچاق دام تبیین شود، در این شیوه نامه فرایندی تعریف شده تا با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها بتوانیم، متخلفان این حوزه را ناکام بگذاریم.

جلوخانی اظهار کرد: در کشور چهار واحد دامی وجود دارد که گواهی صادرات دارند و از این بین ۲ واحد آن در استان قزوین است و تلاش شده تا بتوانیم یک واحد دامی دیگر  جهت صادرات تا سال آینده تأسیس کنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه پایش باقیمانده‌های فرآورده‌های خام دام، نمونه‌برداری‌هایی در خصوص گوشت مرغ و ماهیان سردآبی و شیرخام در استان قزوین صورت گرفته که بر اساس این پایش تمامی باقیمانده‌های دارویی، سموم، داروها به خصوص آنتی بیوتیک‌ها، فلزات سنگین آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها در این پایش مورد بررسی قرار می‌گیرند تا اثرات آن‌ها بر فرآورده‌های خام دامی مشخص شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در ادامه بیان کرد: در ۶ ماه نخست سال بیش از ۵۲ هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته که تاکنون پنج مرکز پلمب شده و ۸۳ پرونده تخلف به مراکز قضائی ارجاع داده شده است؛ نظارت‌های قابل‌توجهی بر کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد و بالغ بر ۳۲ هزار رأس دام سبک، ۲۲ هزار رأس دام سنگین و در طیور نیز بالغ بر ۱۶ هزار قطعه نظارت بهداشتی شده است.

جلوخانی در پایان گفت: بالغ بر ۲۴۰ هزار رأس دام سنگین و ۲ میلیون و ۷۰۰ رأس دام سبک در ۶ ماه نخست سال علیه تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و بروسلوز واکسینه شدند. در حوزه طیور نیز طبق پایش‌های صورت گرفته، بالغ بر ۱۰ میلیون دز واکسیناسیون طیور علیه آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در تمامی واحدهای تولیدی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha