• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080705070
  • خبرنگار : 30057

المپیک فناوری ۲۰۲۴

پایان ۷ روز رقابت نفس‌گیر در عرصه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی/جذب برترین‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان

پایان ۷ روز رقابت نفس‌گیر در عرصه هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی/جذب برترین‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان

با پایان یافتن رقابت ۴۶۰۰ نفر در لیگ‌های برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی، برترین‌های این رقابت‌ها جذب شرکت‌های دانش‌بنیان خواهند شد.

به گزارش ایسنا، علی لطفی، مدیر مسابقات برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی المپیک فناوری ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران گفت: این رقابت، یک مرحله انتخابی داشت که مهر ماه جاری برگزار شد.

وی افزود: در بخش رقابت‌های برنامه‌نویسی در مجموع ۳۳۰۰ نفر و در رقابت‌های هوش مصنوعی ۱۳۰۰ نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

لطفی با بیان اینکه رقابت‌های هوش مصنوعی در سه زمینه پردازش داده، پردازش تصویر و پردازش متن برگزار شد، اظهار کرد: رقابت‌های برنامه‌نویسی نیز در ۴ شاخه پایتون-جنگو، فرانت-اند، PHP-Laravel و الگوریتم بوده است.

مدیر مسابقات برنامه‌نویسی و هوش مصنوعی المپیک فناوری ۲۰۲۴، رقابت الگوریتم را آخرین رقابت این لیگ دانست و یادآور شد: در این لیگ حدود ۱۵۰۰ نفر در مرحله انتخابی ثبت نام کردند و از این تعداد ۱۶۰ نفر در قالب ۸۰ تیم به مرحله نهایی راه یافتند. کلیه رقابت‌های برنامه‌نویسی در قالب تیم‌های دو نفره است.

لطفی با اشاره به امتیازدهی تیم‌ها در این لیگ، توضیح داد: امتیازدهی به صورت برخط (آنلاین) است و تیم‌ها کدنویسی‌های خود را ارسال می‌کنند. برای هر سؤال، تست‌هایی معین شده و برای هر سؤال ۱۰۰ امتیاز در نظر گرفته شده و امتیاز تیم‌ها در جدول امتیازات به صورت برخط نمایش داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امتیازدهی در لیگ برنامه‌نویسی به صورت خودکار است، ادامه داد: در رقابت‌های هوش مصنوعی علاوه بر امتیازدهی، سه تیم برتر دعوت شدند تا نتیجه کار خود را در حضور داورانی از صنعت و دانشگاه ارائه دهند تا داوران بتوانند خلاقیت آنها را در حل مسائل هوش مصنوعی مورد ارزیابی قرار دهند.

لطفی با بیان اینکه داوران هوش مصنوعی ترتیب‌بندی تیم‌های اول تا سوم لیگ هوش مصنوعی را بر اساس امتیازات و ارائه حضور دانستند و گفت: سه تیم برتر در هر کدام از این شاخه‌ها در اختتامیه که امروز برگزار می‌شود، معرفی و تقدیر می‌شوند و استعدادهای برتر شناسایی شده به شرکت‌های حامی مسابقه و شرکت‌های مستقر در منطقه نوآوری بین‌المللی ایران(پارک فناوری پردیس) معرفی می‌شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha