• شنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1404031005835
  • خبرنگار : 71604

«جمینای» ایمیل‌های طولانی را خلاصه می‌کند

«جمینای» ایمیل‌های طولانی را خلاصه می‌کند

هوش مصنوعی «جمینای» اکنون به طور خودکار می‌تواند ایمیل‌های طولانی را خلاصه ‌کند.

به گزارش ایسنا، دستیار هوش مصنوعی «جمینای»(Gemini) گوگل با راه‌اندازی کارت‌های خلاصه ایمیل که در قسمت بالای ایمیل‌ها ظاهر می‌شوند، جایگاه برجسته‌تری را در صندوق ورودی کاربران پیدا می‌کند. گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که کاربران دیگر نیازی به لمس یک گزینه‌ برای خلاصه کردن ایمیل با هوش مصنوعی ندارند. در عوض، هوش مصنوعی اکنون به طور خودکار محتوا را در صورت لزوم و بدون نیاز به تعامل کاربر خلاصه می‌کند.

به نقل از تک کرانچ، وقتی سال گذشته جمینای در پنل «جی‌میل»(Gmail) عرضه شد، یکی از ویژگی‌های آن به کاربران امکان می‌داد تا ایمیل‌های طولانی خود را خلاصه کنند. این ویژگی به همراه ویژگی‌های دیگری مانند پیش‌نویس ایمیل یا مشاهده پاسخ‌های پیشنهادی و موارد دیگر عرضه شد. اکنون گوگل هوش مصنوعی را روی صندوق ورودی به کار می‌گیرد؛ چه کاربر بخواهد از آن استفاده کند و چه نخواهد.

این به‌روزرسانی، یک نمونه‌ دیگری از چگونگی نفوذ سریع هوش مصنوعی به نرم‌افزارها و سرویس‌هایی است که مردم بیشتر از آنها استفاده می‌کنند؛ هرچند خلاصه‌های هوش مصنوعی همیشه قابل اعتماد نیستند. برای مثال، وقتی «اپل» خلاصه‌های هوش مصنوعی را برای اعلان‌های فوری اپلیکیشن‌ها ارائه کرد، بی‌بی‌سی متوجه شد که این ویژگی هنگام خلاصه کردن عناوین اخبار، اشتباهات مکرری را مرتکب می‌شود. اپل در نهایت خلاصه‌های هوش مصنوعی را برای اپلیکیشن‌های خبری متوقف کرد.

ویژگی مرور کلی هوش مصنوعی گوگل برای جست‌وجو نیز بارها اشتباه کرده و گاهی اوقات اطلاعات بی‌کیفیت و نادرستی را ارائه داده است.

با کارت‌های خلاصه جدید ایمیل، جمینای به فهرست‌بندی نکات کلیدی ایمیل‌های طولانی‌تر می‌پردازد و سپس با رسیدن پاسخ‌ها، خلاصه را به‌روزرسانی می‌کند. گوگل خاطرنشان کرد که این ویژگی جایگزین گزینه کلیک دستی روی یک گزینه برای خلاصه کردن ایمیل نخواهد شد. این گزینه همچنان در بالای ایمیل و در پنل کناری جی‌میل ظاهر می‌شود.

این ویژگی اکنون فقط برای ایمیل‌های انگلیسی‌زبان در دسترس است.

با توجه به منطقه سکونت کاربر، کارت‌های خلاصه ممکن است به طور پیش‌فرض روشن یا خاموش باشند. به عنوان مثال، طبق مستندات راهنمای گوگل، ویژگی‌های هوشمند در کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، سوئیس و ژاپن خاموش هستند. دیگران می‌توانند این ویژگی را از تنظیمات جی‌میل در قسمت «ویژگی‌های هوشمند»(Smart features) فعال یا غیرفعال کنند. مدیران نیز در محل کار می‌توانند تنظیمات شخصی‌سازی را برای کاربران از بخش مدیریت غیر فعال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha