به گزارش ایسنا، یکی از مسائل مطرح شده در اجلاس اخیر همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان که با حضور مقامات بلند پایه قزاقستانی و هیات اقتصادی ایران (به ریاست غلامرضا نوری قزلچه، وزیر جهاد کشاورزی ) تشکیل شد، موضوع تبادل تجربیات صنعتگران عرصه ساخت مترو در کشورمان با مدیران و دست اندرکاران حوزه مسائل شهری آستانه بود.
در این زمینه جلساتی نیز با حضور مسئولان شهرداری شهر آستانه و بخش حمل و نقلی آن برگزار شد و توانمندیهای موجود در شرکت مترو تهران (به نمایندگی از شهرداری تهران) به استحضار حاضران رسید.
پس از جلسات تشکیل شده و توجیه دست اندرکاران مدیریت شهری آستانه، قرار بر این شد تا در اولین فرصت ممکن، نمایندگان شهرداری این شهر در تهران حضور یافته و از نزدیک در جریان قابلیتها و ظرفیت های جامعه مهندسی کشورمان در این حوزه قرار گیرند تا در صورت توافق طرفین، همکاری های فی مابین با هدف بهبود وضعیت حمل و نقل شهر آستانه محقق شود.
بنابر اعلام روابط عمومی و امور ببین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، شهر نوساز آستانه که از سال ۱۹۹۸ به جای آلماتی به عنوان پایتخت کشور قزاقستان معرفی شده است، جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر داشته و دست اندرکاران بخش حمل و نقلی شهرداری این شهر، وقتی با آمار سرویس دهی شبکه متروی تهران به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سفر روزانه مواجه شدند، از پیشرفتهای این حوزه صنعتی در کشورمان متعجب شدند.
انتهای پیام
نظرات