به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سال ۲۰۲۳ اتحادیه بینالمللی راهآهن، چین با بیش از ۲۴ هزار و ۸۵۵ مایل (بیش از ۴۰ هزار کیلومتر) خطوط عملیاتی، گستردهترین شبکه راهآهن پرسرعت جهان را اداره میکند و تقریبا دو برابر طول ترکیبی سایر سیستمهای راهآهن پرسرعت جهان را در اختیار دارد.
این بخش جدید راهآهن پر سرعت چین که ساخت آن در ماه مه ۲۰۲۰ آغاز شد، با سرعت حداکثر ۳۵۰ کیلومتر در ساعت فعالیت میکند و روزانه تا ۵۴ قطار در آن تردد خواهند کرد. این توسعه، شکاف مهمی را بین چونگکینگ و چانگشا، مرکز استان هونان پر خواهد کرد و سفر سریعتر بین دو قطب اقتصادی بزرگ منطقهای را تسهیل میکند.
خط اتصال تکمیل شده چونگکینگ به چانگشا، به همراه بخش گانژو به شیامن و بخش در حال ساخت چانگشا به گانژو، قرار است کل کریدور ریلی پرسرعت چونگکینگ-شیامن را تشکیل دهد.
زمان سفر از چونگکینگ به چانگشا میتواند به کوتاهی سه ساعت و ۵۳ دقیقه باشد که یکی دیگر از مسیرهای سریع حمل و نقل مسافر بین حلقه اقتصادی چنگدو-چونگکینگ و منطقه چانگشا-ژوژو-شیانگتان است. شیامن که در نهایت به طور کامل به این راهآهن متصل خواهد شد، شهر بندری بزرگ در ساحل جنوب شرقی چین است بنابراین این راهآهن پر سرعت میتواند باعث افزایش بهرهوری تجارت و سفر برای کریدور داخلی به ساحلی شود.
یانگ ژیونگ، فرمانده مرکز فرماندهی وولونگ شرکت راهآهن چونگکینگ-گویژو چونگکینگ-وانژو گفت: با افتتاح این راهآهن پرسرعت، مسافران میتوانند طی دو ساعت و نیم از چونگکینگ شرقی به ژانگجیاجی و تقریبا در ۶ ساعت از چنگدو شرقی به چانگشا برسند.
سایت نیوزویک گزارش کرد، این راهآهن پر سرعت، کریدور حمل و نقل جدیدی ایجاد کرده که چنگدو، چونگکینگ و هونان را به هم متصل میکند و برای ارتقای توسعه سریع اجتماعی-اقتصادی در منطقه مهم است.
با تکمیل کامل کریدور چونگکینگ-شیامن، بخشهای آینده آن در دست ساخت هستند و چین همچنان جایگاه خود را به عنوان رهبر جهانی در گسترش راهآهن پرسرعت حفظ میکند.
انتهای پیام
نظرات