• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ / ۲۰:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1404052515273
  • خبرنگار : 50567

۱۱۶ مدرسه در بخش‌های «شهاب» و «حرا» قشم میزبان بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز

۱۱۶ مدرسه در بخش‌های «شهاب» و «حرا» قشم میزبان بیش از ۱۱ هزار دانش‌آموز

ایسنا/هرمزگان رئیس آموزش و پرورش بخش شهاب و حرا شهرستان قشم، گفت: در حال حاضر در دو بخش شهاب و حرا، ۱۱۶ مدرسه با بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز تحت پوشش قرار دارند و سیاست آموزش و پرورش با نگاه دولت و سند تحول بنیادین، بر دو محور اصلی عدالت آموزشی یعنی توسعه فضاها و ارتقای کیفیت آموزش است.

محمد خشاب، بیان کرد: در طول سه سال گذشته و با همراهی فرهنگیان، مسئولان و خیرین توانستیم دستاوردهای مهمی در حوزه آموزش داشته باشیم و هم اکنون تفاهم‌نامه ۱۵ مدرسه در قالب ۸۷ کلاس درس و همچنین ۴۵ کلاس در قالب توسعه کلاس درس و هشت مدرسه جدید در قالب ۴۸ کلاس درس در روستاهای مختلف منعقد و عملیات اجرایی برخی از آنها شروع شده و اعتبارات آنها نیز از طریق نوسازی، خیرین، انجمن حامی، اتاق بازرگانی، سازمان منطقه آزاد تامین شده است.

خشاب با بیان اینکه عدالت آموزشی تنها به کلاس درس محدود نیست، ادامه داد: در حوزه ورزشی نیز طی سه سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ مترمربع فضای ورزشی از جمله زمین چمن و سالن‌های چندمنظوره ایجاد شده است. امروز ۱۱ سالن ورزشی ویژه مدارس پسرانه و دخترانه فعال است و قرارداد یک سالن ۷۵۰ متری منعقد شده و امیدواریم سایر پروژه‌های نیمه‌تمام نیز به سرانجام برسد.

وی همچنین از احداث نخستین هنرستان مستقل در بخش شهاب و حرا جزیره قشم خبر داد و گفت: برای این پروژه ۵۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است. علاوه بر این، در قالب مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد، ۱۰ کارگاه ۱۰۰ متری برای هنرستان‌ها تجهیز می‌شود تا ۱۳ رشته پرطرفدار از جمله خیاطی، تأسیسات و رشته‌های فنی برای دختران و پسران توسعه یابد.

رئیس آموزش و پرورش شهاب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در برخی نقاط اظهار کرد: مدرسه شبانه‌روزی طبل با ۳۲ سال قدمت، به دلیل فرسودگی نیازمند نوسازی کامل است که با پیگیری‌های انجام‌شده و بازدید رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، اعتبار لازم در حال تأمین است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهاب شهرستان قشم، در روز شنبه ۲۵ مرداد، خشاب تأکید کرد: رشد جمعیت دانش‌آموزی و افزایش گرایش به رشته‌های هنرستانی نشان می‌دهد باید بیش از گذشته برای آینده شغلی و مهارتی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنیم. هدف ما ایجاد عدالت آموزشی در تمام ابعاد و ارتقای کیفیت یادگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha