۱۴۰۴-۰۶-۱۲ | ۱۰:۴۲
بهورزان پیام‌آوران سلامت‌ هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

بهورزان پیام‌آوران سلامت‌ هستند

یزد (ایسنا) - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد معتقد است: بهورزان به عنوان سربازان خط مقدم و پیام آوران نظام سلامت کشور، نقشی بسیار حیاتی در سلامت ‌جامعه‌ در مناطق روستایی و محروم استان برعهده دارند.

دکتر محمد هادی فرح زادی ضمن گرامیداشت روز بهورز (که ۱۲ شهریور نامگذاری شده است) گفت: در حال حاضر تعداد ۲۲۵ بهورز در خانه های بهداشت استان فعال هستند که با تلاش شبانه روزی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ‌ها و صیانت از سلامت مردم دارند.

وی افزود:‌ بهورزان در ۱۷۲ خانه بهداشت فعال استان در زمینه های مراقبت مادران باردار، نوزادان، کودکان، نوجوانان، جوانان، میانسالان و سالمندان و همچنین بیماریهای واگیر و غیر واگیر، بهداشت محیط و حرفه ای خدمات متعدد به جمعیت تحت پوشش ارائه می کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: خدمات شاخص بهورزان در کل استان در زمینه های فرزند آوری، غربالگری سرطان‌ها، پیشگیری از سکته های قلبی از طریق خطرسنجی، مراقبت‌های کودکان و سبک زندگی سالم براساس آموزه های طب ایرانی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در روز چهارشنبه ۱۲ شهریور، فرحزادی گفت: بومی بودن بهورزان و سکونت آنان در روستا همراه جمعیت تحت پوشش موجب شده تا خدمات ارائه شده توسط آنها حتی در سطح جهانی هم مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها