نمایش کودک و نوجوان «لبوبوی شهر جادو» با هدف فرهنگسازی نخریدن اقلام غیرضروری و در راستای کمک به کودکان بیبضاعت به زودی روی صحنه میرود.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش، تئاتر کودک و نوجوان «لبوبوی شهر جادو» به کارگردانی و تهیهکنندگی اشکان درویشی با هدف فرهنگسازی نخریدن اقلام غیرضروری و در راستای کمک به کودکان بیبضاعت به زودی و پس از اخذ مجوزهای لازم در یکی از سالنهای نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت.
اشکان درویشی همزمان اجرای تئاتر «اسکرینشات» را در تهران و شهرستانها و فیلم سینمایی «ایجنت» را در برنامههای پیش روی خود دارد.
مدیر این پروژه فریبا کوثری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است و گیتی معینی بازیگر پیشکسوت، محمدرضا شیرخانلو و بنیتا اشراقی بازیگران شناخته شده ژانر کودک و نوجوان با همراهی سیمین بهفر، احمد جعفری، افسانه بخشی فرد، شادی آهنگر؛ هادی رسولی، مهسا نعیمی، ابوالفضل رشیدی تا این لحظه بازیگران این اثر نمایشی را تشکیل میدهند.
همچنین مائده شعبانلو، آراد آغاسی، نیکان درویشی، سارینا ترازی، هلیا حسینمردی، هلیا ابراهیمی و محمد پورعابدی گروه فرم این نمایش را تشکیل میدهند.
عوامل این نمایش عبارتند از:
تهیهکننده و کارگردان: اشکان درویشی، مدیر پروژه: فریبا کوثری، نویسنده: افسانه بخشی فرد، بازنویس متن: احسان بدخشان بر اساس طرحی از اشکان درویشی، دستیاران کارگردان: احمد جعفری، الهام غلامیان و مهدی پورعابدی، مدیر اجرایی: حسین عباسی، هماهنگی: محمد نیکبخت، عکاس: سروش منوچهری، تولید محتوا و تبلیغات: امیر ابراهیمی، عوامل اجرایی: حبیب جعفری، ایلیا امامی؟ گیوا گلباشی، امیرحسین مرادی، پویا سلیمانپور و ابوالفضل میرازیی، سرپرست: سیدحسام حاجی سید جوادی، موسیقی و نور: آتنا رضوی و فرشاد مافی، آهنگساز و تنظیم: محمدرضا انصاری، طراح لباس: آرزو کاتوزیان، گریم: پروین شفیعی، مدیر روابط عمومی: مریم قربانی نیا.
مجری طرح و حامی معنوی این اثر موسسه خیریه فرشتههای بهشتی با مدیریت مهشید خسروی است.
مراسم شب چراغ نمایش «مکبثالدوله» شب گذشته، سهشنبه بازدهم شهریور ماه با حضور بهروز غریبپور و عزتالله رمضانیفر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، در ابتدای مراسم، حامد شیخی کارگردان نمایش «مکبثالدوله» به حاضران خیر مقدم گفته و با ابراز خوشحالی از اینکه در شب آغازین این نمایش میزبان استادان و هنرمندان پیشکسوت تئاتر است، گفت: زمانی که به سمت تئاتر آمدم، اولین نمایشنامهای که خواندم «مکبث» اثر ویلیام شکسپیر بود. وقتی تصمیم گرفتم این نمایش را روی صحنه ببرم، مدام فکر میکردم که کار من نباید خود «مکبث» باشد بلکه باید کاری باشد که امروز سرزمین من در آن دیده شود. فکر کردم که دنیای معاصر «مکبث» را به صحنه ببرم. بنابراین آنچه میبینید، ایران در زمان سقوط «مکبث» و سال ۱۰۵۴ میلادی است.
وی در ادامه با ابراز خوشحالی از اینکه شمع اجرای نمایشش توسط استاد بهروز غریبپور روشن میشود، خبر داد: نمایش بعدی من قرار است با مشاوره استاد غریبپور درباره تاریخچه ساختمان خانه هنرمندان باشد.
شیخی با تشکر از عزتالله رمضانیفر نیز گفت: در سال ۸۸ افتخار داشتم در نمایش «دیوان تئاترال» کنار ایشان روی صحنه باشم.
وی با نام بردن از هنرمندان حاضر در جمع همچون تورج نصر، مهدی میامی و... که در افتتاحیه نمایشش حضور داشتند، قدردانی کرد.
سپس عزتالله رمضانیفر، بازیگر پیشکسوت تئاتر که از نسل اول هنرمندان تماشاخانه سنگلج به شمار میرود، گفت: تماشاخانه «سنگلج» در دهه ۴۰ و در زمینی که برای هنر وقف شده بود، ساخته شد. آنچه که همیشه درباره آن دلم میسوزد، این است که از همان سالهای اولیه برای توسعه این سالن قدمهایی برداشته شد و ساختمان مجاور آن قرار بود به این سالن اختصاص پیدا کند اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.
وی با اشاره به هزینههای هنگفت شهرداری برای ساخت سالنهای عظیم در نقاط دور از دسترس همچون ساخت پردیس تئاتر، افزود: شاید با یک صدم این هزینهها میشد تماشاخانه سنگلج را گسترش داد. بیتوجهی به تماشاخانهای که خاستگاه تئاتر ملی کشور ماست، درد دلی است که همواره آن را به زبان میآورم و امیدوارم که شنیده شود.
در ادامه این مراسم، بهروز غریبپور نویسنده و کارگردان تئاتر در سخنانی گفت: این سالن را در سال ۱۳۴۶ برای اولین بار دیدم. آن زمان تماشاخانه به این معنا نداشتیم. بر بانیانش، درود، بر کسانی که روی صحنه رفتند، درود. امروز دور تا دور این سالن پوسترهای خوبی به نمایش گذاشته شده است اما آن زمان عکسهایی تازه از نمایشهایی با حضور عزیزانی همچون علی نصیریان، عزت الله انتظامی، عباس جوانمرد، جعفر والی و دیگران بر دیوار بود. عزیزانی که در این فضا نفس کشیدند و نمایش روی صحنه بردند تا تئاتر ملی ما جان گرفت. درود میفرستم به همه آن کسانی که نگذاشتند این سالن خراب شود.
غریبپور پیش از افروختن شمع شبچراغ گفت: از اینکه هنوز به تئاتر علاقهمندید و از اینکه هنوز تئاتر ما نفس میکشد، علیرغم همه بیتوجهی که به هنرمندان آن میشود، خوشحالم. برای آقای شیخی و همکارانشان آرزوی موفقیت میکنم همچنین برای مدیر این تماشاخانه که همچنان سنتها را حفظ میکنند. ممنونم. من عضوی از این خانواده هستم. افتخارم این است که در سال ۱۳۴۶ در ردیف دوم صندلی دوم این سالن نشسته بودم. وقتی نمایش تمام شد ، دستم را بر لبه صحنه گذاشتم و گفتم ای صحنه اجازه بده من روزی روی تو اجرا کنم. آن زمان من در سنندج حقوق داشتم، بازیگر و کارگردان بودم ولی اینجا یک ایدهآل برای خانواده تئاتر شده بود. درود به گذشتگان و تمام عاشقان تئاتر در ایران و جهان.
نمایش کمدی «مکبثالدوله» هر شب غیر از شنبهها در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روی صحنه میرود.
«لجنخوار» به تالار حافظ میآید
نمایش «لجنخوار» به کارگردانی ویدا موسوی و تهیهکنندگی امیرحسین شفیعی در تالار حافظ روی صحنه میرود.
نمایش «لجنخوار» به کارگردانی ویدا موسوی و تهیهکنندگی امیرحسین شفیعی از ۱۸ شهریور ماه در تالار حافظ روی صحنه میرود و همچنین لوگوی این نمایش که توسط محمدرضا چرخگرد طراحی شده است، رونمایی شد.
«لجنخوار» اثر برگزیده نوزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر مقاومت، روایتی واقعی را در فضایی متفاوت از اروندرود بازتعریف میکند.
در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «چشم انتظاری سختترین و عجیبترین کار دنیاست. تا کسی آن را درک نکرده باشد، نمیتواند بفهمد چشم انتظاری یعنی چه…»
«لجنخوار» با حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، بنیاد رودکی و باشگاه تئاتر سوره از ۱۸ شهریور راهی تالار حافظ میشود و پیشفروش بلیتهای روزهای آغازین آن از روز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه در سایت تیوال در دسترس مخاطبان قرار میگیرد.
معرفی داوران بخش صحنهای و خیابانی جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران
داوران بخش صحنهای و خیابانی هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قرهداغ) معرفی شدند.
همزمان با آغاز اجراهای صحنهای و خیابانی هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قرهداغ)، داوران این بخشها معرفی شدند.
وحید آقاپور، شیوا مکینیان و آرش فلاحتپیشه هنرمندانی هستند که بخش صحنهای این رویداد هنری را به داوری خواهند نشست.
همچنین داریوش نصیری، بهار کریمزاده و فاتح بادپروا بخش خیابانی این رویداد را داوری میکنند.
هفدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران (قرهداغ) از ۱۱ تا ۱۵ شهریور به میزبانی شهرستان اهر پایتخت تئاتر کوتاه ایران و شهر خلاق هنرهای نمایشی کشور برگزار میشود.
نمایشنامه «کمد» روخوانی میشود
نمایشنامه «کمد» به نویسندگی کورت گتس، کارگردانی فرزانه میرزایی و تهیهکنندگی رکسانا خلوتی روزهای چهاردهم و بیستویکم شهریور در تماشاخانه پانیذ خوانش میشود.
این اثر داستان بچه فیلهای شادی است که در یک جنگل سرسبز زندگی میکنند و شیطونکها سعی دارند تا این جنگل را برای خودشان کنند اما...
داریوش لطیفپور ترجمه این نمایشنامه را برعهده داشته است. شیما طلاجوران، مریم زاد احمد، مریم بذرافشان، سمیرا طلاجوران، فاطمه طرسکی، نسیبه گرجی، پارمیدا فیلمی، لیلی تقی زاده و مهشید میر آقا زاده خوانشگران این اثر هستند.
از دیگر عوامل این نمایشنامهخوانی میتوان از دستیار کارگردان: مریم زاد احمد، مجری طرح: موسسه جادوی هنر پانیذ، نوازنده: آدرینا منیعی و طراح پوستر: فرزانه میرزایی نام برد.
اعضای شورای سیاستگذاری و ارزشیابی نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان معرفی شدند
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، ۹ عضو شورای سیاستگذاری و ارزشیابی نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان را منصوب کرد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان، طی احکامی از سوی علی جانباز، ۹ عضو این شورا منصوب و جلسه شورای سیاستگذاری و ارزشیابی نمایش حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار شد.
بر اساس این احکام، مریم سعادت (بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر و سینما)، مریم کاظمی (بازیگر، نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر و دبیر دو دوره جشنواره بین المللی کودک همدان)، شهرام کرمی (نویسنده و کارگردان و دبیر پنج دوره جشنواره بینالمللی کودک و نوجوان)، سید حسین فدایحسین (نویسنده، مترجم، کارگردان و مدرس تئاتر)، امیر مشهدیعباس (نویسنده و کارگردان، دبیر سه دوره جشنواره بینالمللی کودک و نوجوان و مدیرتالار هنر)، مهدی سیمریز (نمایشنامهنویس، پژوهشگر تئاتر و دبیر ادوار جشنواره تئاتر کودک رضوی)، افشین ناظری (کارگردان و نویسنده تئاتر ، معاون مرکز تئاتر حوزه هنری)، متین محجوب، مدیر مرکز تولیدات حوزه هنری کودک و نوجوان و مرتضی اسدی مرام به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری و ارزشیابی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.
علی جانباز رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در این نشست با تأکید بر اهمیت جایگاه تئاتر کودک و نوجوان گفت: این شورا وظیفه دارد ریلگذاری مسیر پیشروی تئاتر کودک و نوجوان را با نگاه تخصصی و استفاده از تجربههای ارزشمند اعضا انجام دهد. حضور پیشکسوتان و مدیران باسابقه، پشتوانهای مطمئن برای دستیابی به اهداف راهبردی در این حوزه است.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، با مروری بر فعالیتهای گذشته، بر اهمیت توجه جدی به موضوع کودک و نوجوان در حوزه هنری تأکید کرد و گفت: نگاه تخصصی و منسجمتری در سالهای اخیر به این بخش معطوف شده است.
وی افزود: برخلاف ساختارهای پیچیده اداری، این حوزه با رویکردی ساده و صمیمی بر کیفیت و اصالت محتوا تمرکز دارد و تلاش میکند فعالیتهای خود را به دور از شعارهای تبلیغاتی پیش ببرد.
رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیتهای حوزه تولید انیمیشن اشاره کرد و گفت: سالانه حدود ۳ هزار دقیقه انیمیشن تولید میشود و برخی آثار فروشهایی تا ۸۵ میلیارد داشتهاند و حتی در بازارهای بینالمللی نیز موفق بودهاند. همچنین بر موفقیت برنامههای سانسهای صبحگاهی سینما برای جذب مخاطبان کودک تأکید کرد.
جانباز به توسعه حوزه کتاب کودک و موسیقی نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته حمایت مالی قابل توجهی به کتابهای کودک و نوجوان اختصاص یافته و حوزه موسیقی کودک رشد قابل توجهی داشته است.
او همچنین به فعالیتهای مرتبط با اسباببازی و بازیهای فکری اشاره کرد که با استفاده از ابزارهای مالی نوآورانه، چرخه تولید آنها پایدار شده است.
جانباز درباره برنامههای توسعه زیرساختی حوزه هنری کودک و نوجوان گفت: تلاش میکنیم ظرفیتهای تئاتر کودک و نوجوان ایران را گسترش دهیم. برنامه ما در سال جدید اضافه کردن دو سالن جدید در تهران و سه سالن در سه استان دیگر است تا دسترسی کودکان و نوجوانان به برنامههای هنری افزایش یابد.
مریم سعادت،پیشکسوت حوزه تئاتر و سینما نیز گفت: نمایش عروسکی ظرفیت ویژهای در انتقال مفاهیم آموزشی و اخلاقی دارد و نباید در برنامهریزیهای کلان مغفول بماند.اگر نگاه تخصصی و حمایت مداوم در این عرصه وجود داشته باشد، میتوانیم تولیدات ماندگار و اثرگذاری برای نسل آینده داشته باشیم.
مریم کاظمی، بازیگر و کارگردان هم با تأکید بر اهمیت حمایت مستمر و نگاه تخصصی به حوزه نمایش، به مشکلات ساختاری، اقتصادی و کمبود سالنهای مناسب اشاره کرد.
وی تولیدات تئاتر کودک را با وجود حمایتهای محدود با کمبود جذب مخاطب واقعی مواجه دانسته و گفت: برخی نمایشهای بزرگ مثل «مری پاپینز» بیشتر ویترینی تجاری دارند تا تئاتر واقعی کودک. کمکهای خرد از سوی نهادهای مختلف (مثلاً در تهیه دکور یا موسیقی) میتواند چرخ تولید را به حرکت درآورد و پایداری را افزایش دهد.
وی افزود: اهمیت حمایت از کارهای کوچک و حتی دانشآموزی به عنوان سرمایههای آینده مهم بوده و باید کسبوکارهای کوچک و مستقل در این حوزه حفظ شوند.
شهرام کرمی، دبیر جشنواره های بینالمللی کودک و نوجوان بر ضرورت ارتقای نگاه حرفهای به تولیدات کودک و نوجوان و رعایت معیارهای کیفی تأکید کرد.
وی بر ضرورت ارتقای نگاه حرفهای به تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت:این حوزه باید فراتر از تولیدات مقطعی دیده شود. تنوع فرمهای نمایشی همچون خیابانی، عروسکی و کارناوالی میتواند هم جذابیت آثار را افزایش دهد و هم دامنه مخاطبان را گستردهتر سازد. مهم آن است که برای تئاتر کودک چشماندازی مبتنی بر معیارهای کیفی تعریف کنیم.
سید حسین فدایحسین، نویسنده و پژوهشگر هم با اشاره به تجربههای چند دهه فعالیت در این عرصه گفت: بزرگترین چالش تئاتر کودک، نبود استمرار تولید و کمبود منابع مالی است. برای خروج از این وضعیت باید تقویم اجرایی سالانه تنظیم شود و حمایت جدی از هنرمندان جوان صورت گیرد. تئاتر کودک نیازمند نگاه توسعهمحور است تا بتواند به بستری برای تربیت نسل آینده هنرمندان تبدیل شود.
امیر مشهدیعباس، نویسنده،کارگردان و مدیر تالار هنر، نیز با اشاره به تحولات اخیر در حوزه تئاتر کودک گفت: فضای این حوزه پس از سالها امید تازهای یافته است. حمایتهای ساختاری و تخصصی، بار دیگر خلاقیت را به صحنه بازگردانده و انگیزه هنرمندان را افزایش داده است. آنچه امروز بیش از همه ضرورت دارد، اختصاص سالنهای مجهز و مدیریتشده ویژه تئاتر کودک و نوجوان است تا تولیدات با کیفیت و استمرار بیشتری ادامه پیدا کنند.
افشین ناظری، کارگردان تئاتر عروسکی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: هزینههای بالای تولید نمایشهای عروسکی، بزرگترین مانع توسعه این ژانر است. باید به فکر راهکارهای درآمدزایی پایدار باشیم؛ از جمله تولید نسخههای فیلمی و محصولات جانبی و همچنین حضور متخصصان روانشناسی کودک در کنار گروههای تولید میتواند تضمینی برای محتوای سالم و اثرگذار آثار باشد.
متین محجوب، مدیر مرکز تولیدات حوزه کودک و نوجوان، با اشاره به برنامههای پیش رو این نهاد فرهنگی هنری گفت: سال ۱۴۰۳ نقطه عطفی در فعالیتهای این حوزه بود و ما تلاش داریم با نوآوری و همکاری میان بخشهای مختلف مانند موسیقی و انتشارات، تولیدات نمایشی را ارتقا دهیم. تأسیس آژانس نمایشنامهنویسی کودک و نوجوان یکی از اقدامات مهمی است که میتواند کیفیت متون نمایشی را به سطحی حرفهایتر برساند.
مرتضی اسدیمرام،کارشناس مرکز تولیدات حوزه هنری کودک و نوجوان، نیز با بیان اینکه در سال گذشته ۳۵ اثر نمایشی در قالب صحنهای،خیابانی و عروسکی تولید و اجرا شد، گفت: این آثار بیش از ۲۰۰ اجرای عمومی داشتند و توانستند حدود ۴۵ هزار مخاطب جذب کنند. به این ترتیب میانگین هر دو روز یک اجرا و هر ۱۰ روز یک اثر تازه به صحنه رفت.
وی افزود: علاوه بر اجرا در تهران، نمایشها در استانهای همدان، مشهد، اصفهان و اهواز نیز روی صحنه رفتند و حتی تجربهای در عراق در مسیر پیادهروی اربعین رقم خورد. همکاری با شهرداری تهران در قالب رویدادهایی چون باغ عروسکها و برگزاری کارناوالهای عروسکی بر اساس شخصیتهای انیمیشنهای ایرانی نیز از جمله دستاوردهای مهم مرکز تولیدات هنری در سال گذشته بود.
اسدی مرام تأکید کرد: نگاه حوزه هنری به تولیدات کودک و نوجوان، حرفهای و مبتنی بر بلیتفروشی بوده است و حتی نمایشهای مذهبی و ویژه بانوان نیز با استقبال قابل توجه تماشاگران روبهرو شدهاند.
به گفته وی، برنامههای امسال نیز شامل توسعه اجراها در استانهای بیشتر، تولید آثار تازه بر اساس شاهنامه و انیمیشنهای ایرانی، ایجاد «آژانس نمایشنامهنویسی کودک و نوجوان» و استمرار حضور در جشنوارههای ملی و بینالمللی خواهد بود.
اسدی مرام با اشاره به اهمیت توسعه تئاتر کودک و نوجوان در کشور گفت: در کنار تولیدات حرفهای، مرکز رشد خانواده امید نیز به تربیت هنرمندان نسل آینده تئاتر کشور میپردازد و در جشنواره دانشآموزی «فردا» بخش استانی به صورت مستمر برگزار میشود تا نوجوانان در سالنهای حرفهای تجربه اجرا پیدا کنند و استعدادیابی شوند.
*مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای "مرگامرگ" نشست*
شب گذشته ۱۱ شهریورماه، رضا مردانی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر لبخند به تماشای نمایش "مرگامرگ/بازخوانی هزارساله" به کارگردانی مریم یاسین زاده و بهرام عباسی فرد نشست.
در انتهای این اجرا احسان حاجی پور یکی از تهیه کنندگان این نمایش و دبیر انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران از حضور و حمایت رضا مردانی از این نمایش و آثار هنرمندان جوان تقدیر کرد و برای او در ادامه مسیر مدیریت بر تئاتر ایران آرزوی موفقیت کرد.
"مرگامرگ/ بازخوانی هزارساله" که یک اثر لابراتواری است و بیش از چهار سال فرایند تمرین و آماده سازی آن به طول انجامیده نوشته مریم یاسین زاده است با تهیه کنندگی احسان حاجی پور و علی پرتوی نژاد و با حضور ۱۳ بازیگر هرشب و از ساعت ۱۹ در سالن شماره ۴ مجموعه تئاتر لبخند به روی صحنه می رود.
#اکران مستند «اِلنا» در مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران #
مستند «اِلنا» ساخته پترا کوستا یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ در خانه هنرمندان ایران روی پرده میرود.
این اثر محصول ۲۰۱۲، در قالب صد و هفتمین برنامه «مستندات یکشنبه» در خانه هنرمندان ایران، اکران میشود و «محمدجواد فراهانی» منتقد سینما به همراه «پوریا نوری» مستندساز درباره آن صحبت خواهند کرد.
فیلم ۸۰ دقیقهای «اِلنا»، در جشنوارههای مختلفی حضور داشته و از جشنواره فیلم گوآدالاخارا، مکزیک، جشنواره فیلم مستند زاگرب،جشنواره فیلم برازیلیا، جشنواره مستند فیلم پلنت داک لهستان، جشنواره فیلم هاوانا کوبا، جشنواره فیلم زنان فرانسه و جشنواره فیلم سینه موزیکای برزیل برنده جایزه شده است.
النا، دختر جوان برزیلی، در رویای بازیگر شدن به نیویورک امریکا میرود. خاطرات زندگی مخفیانه خانواده در ایام دیکتاتوری نظامی، و پترا خواهرهفت سالهاش را رها میکند و ترک وطن میکند. دو دهه بعدتر، پترا نیز به قصد بازیگر شدن به نیویورک می رود... اما این بار در جستجوی النا. پترا زندگی و شخصیت خود را در آینه تصویر النا، خواهر فقیدش میبیند، مرزها در هم تنیده و محو میشوند؛ النا و پترا با هم یکی شدهاند. فیلم نیز مرزهای مستند و روزنگاریهای ویدیویی را در روایتی تبآلوده در هم میآمیزد...
این اثر ساعت ۱۸ یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۴ در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران روی پرده خواهد رفت.
انتهای پیام
نظرات