به گزارش ایسنا، آرمانی در سال ۱۹۷۵ به همراه شریک زندگی و کاریاش، سرجیو گالئوتی (که در ۱۹۸۵ درگذشت)، این برند لوکس را در میلان بنیان گذاشت. سبک شاخص او در طراحی، یعنی کتوشلوارهای شیک با ترکیب راحتی و ظرافت، به امضای خاص برند او تبدیل شد.
این خانه مد در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲.۳ میلیارد یورو درآمد داشت و ارزش امپراتوری مد آرمانی بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد میشود؛ ثروتی که او را در میان ۲۰۰ میلیاردر برتر جهان قرار داده بود.
آرمانی که در سال ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزا به دنیا آمد، پس از جنگ جهانی دوم به میلان رفت و از آنجا راه خود را در صنعت مد آغاز کرد. او با طراحی لباس برای فیلمهایی چون «ژیگولوی آمریکایی» (۱۹۸۰) و«گرگ والاستریت» (۲۰۱۳) نام خود را به هالیوود نیز رساند. لباسهای تیم ملی ایتالیا در المپیک ۲۰۱۲ لندن و حتی لباسهای بازیکنان باشگاه بایرن مونیخ نیز از طراحیهای او بود.
علاوه بر پوشاک، امپراتوری آرمانی شامل عطرها، هتلها، کافهها، و حتی طراحی خودرو نیز میشد. بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه و ۱۳ کارخانه با بیش از ۸۷۰۰ کارمند در سراسر جهان تحت مالکیت او بودند.
به گزارش دویچهوله، مرگ جورجو آرمانی واکنشهای گستردهای در پی داشت و دوناتلا ورساچه گفت: «جهان امروز یک غول را از دست داد. او تاریخساز بود و برای همیشه در یادها خواهد ماند.»
جورجیا ملونی، نخستوزیر ایتالیا، او را «نماد وقار، خلاقیت و بهترین چهره ایتالیا» خواند.
خانواده و کارکنان آرمانی در بیانیهای اعلام کردند: «امروز جای خالی کسی را احساس میکنیم که این خانواده را با بینش، شور و فداکاری بنیان نهاد و پرورش داد. ما متعهدیم میراث او را با احترام و مسئولیت ادامه دهیم.»
انتهای پیام
نظرات