به گزارش ایسنا، فاطمه چوپانی معاونت اجرایی بنیاد بینالمللی خیریه آبشارعاطفهها با اعلام این خبر گفت: همزمان با ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و امام صادق (ع) و نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید بنیاد بینالمللی خیریه آبشارعاطفهها طی رزمایشی تحت عنوان رسول مهربانی اقدام به تهیه و توزیع ۵ هزار پک لوازم التحریر به دانش آموزان تحت حمایت این بنیاد کرد.
چوپانی در این رزمایش که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس برگزار شد با اشاره به این اقدام خداپسندانه بیان کرد: این بسته های کمک تحصیلی برای توزیع بین دانش آموزان استانهای کم برخوردار مانند: کرمان، کرمانشاه، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، استان سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری ارسال شدند.
معاونت اجرایی بنیاد بینالمللی خیریه آبشارعاطفهها ضمن تشکر از همه خیرین گفت: این بستههای تحصیلی به همت خیرین به ویژه خیرین تهرانی تهیه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر استانهای کم برخوردار کشور، تعدادی از این بستههای تحصیلی با کمک ۲۰۰ نمایندگی آبشار عاطفهها تا پایان شهریور ماه بین دانش آموزان کم برخوردار استان تهران توزیع میشود.
در این مراسم محمد سراج نماینده مردم و رئیس نهادهای مردمی در مجلس انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق(ع) در این رزمایش با بیان اینکه دانش آموزی ممکن است نقاشی بکشد اما رنگ نکند این نشانه ناتوانی دانش آموز نیست بلکه چون ابزار ندارد یا فرزندی ممکن است کتابهایش را در آغوش بگیرد و مدرسه برود برای اینکه کیف ندارد، گفت: خوشحالم که در این رزمایش شرکت کردم. خیریه آبشارعاطفهها در طول سال بارها از اینگونه اقدامات اسلامی و انسانی که پیامبر اکرم(ص) هم بر آن تاکید داشتند انجام میدهد.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه بحث دستگیری از نیازمندان و خیریه ها در کشورمان فرهنگ سازی و نهادینه شده است، اما آنچه مهم است ما باید احسان کنیم، احسان چیست یعنی قبل از آنکه فرد نیازمند دست یاری دراز کند ما باید تشخیص داده و شناسایی کرده و احسان کنیم، چرا که این زیبایی کار را دو چندان میکند.
رئیس نهادهای مردمی مجلس بیان کرد: مردم ما فرهنگ دستگیری و نوعدوستی و مواسات در جوهره مردم ما است اما باید ساز و کار رساندن کمک های خیرین به دست نیازمندان فراهم شود. برای اینکار باید ابتدا نیازمندان شناسایی شوند. نیاز نیست برویم بپرسیم کی نیازمند است به عنوان مثال با معلمان ارتباط داشته باشیم و آنها بگویند کدام دانش آموز نیازمند است. معلم میتواند با دیدن لباس نامناسب و پاره دانش آموز یا نداشتن لوازم التحریر اینگونه بچه ها را شناسایی کند. البته ممکن است این افراد با سیلی صورت خود را سرخ کنند اما نیازشان را مطرح نکنند با شناسایی آنها میتوان دست آنها را گرفت.
سراج با تاکید بر اینکه نباید ما عزت نفس افراد را هدف بگیریم افزود: قبل از اینکه فرد نیازمند، نیاز خود را مطرح کند و دست نیاز باند کند باید آنها را شناسایی کرده و کمک کنیم.
انتهای پیام
نظرات