• شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۴ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404062212521
  • خبرنگار : 50649

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر:

اجرای پروژه مهر در صدرا بدون تأمین اعتبار ممکن نیست/ ضرورت استقرار مدارس خاص

اجرای پروژه مهر در صدرا بدون تأمین اعتبار ممکن نیست/ ضرورت استقرار مدارس خاص

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به الزامات پروژه مهر تأکید کرد که مدارس برای اجرای این طرح نیازمند بودجه و اعتبار هستند و بدون حمایت مالی، نمی‌توان انتظار داشت تمامی موارد مورد نظر بخشنامه به‌طور کامل اجرایی شود.

خداکرم فیروزمند امروز شنبه ۲۲ شهریور در نطق پیش از دستور خود در سیصد و هجدهمین جلسه رسمی شورای شهر صدرا به تشریح دستاوردها و همچنین مطالبات موجود در حوزه آموزش و پرورش این شهر پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات تابستانی اداره آموزش و پرورش صدرا در زمینه پست‌بندی نیروها و ثبت‌نام دانش‌آموزان، گفت: شهر صدرا سال‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه بود و ناچار از ظرفیت بازنشستگان و نیروهای پاره‌وقت و حق‌التدریس استفاده می‌کرد، اما در سال تحصیلی جدید و پس از استقرار اداره آموزش و پرورش، نیروهای جوان، بومی و متخصص وارد چرخه آموزش این شهر شده‌اند که امید می‌رود زمینه رشد و شکوفایی آموزش و پرورش صدرا و کسب رتبه‌های برتر کنکور در آینده فراهم شود.

وی با بیان اینکه پروسه سنگین و زمان‌بر ثبت‌نام دانش‌آموزان در صدرا با آرامش و برنامه‌ریزی مناسب به سرانجام رسیده است، افزود: جا دارد به عنوان فرهنگی‌ای که ۱۵ سال در این شهر مشغول به کار هستم، از انجام مطلوب این فرایند قدردانی کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی صدرا در ادامه به الزامات بخشنامه پروژه مهر اشاره کرد و گفت: مردم حق دارند در شرایط سخت معیشتی دغدغه تحصیل فرزندان خود را نداشته باشند، اما این پرسش جدی مطرح است که مدرسه‌ای بدون اعتبار دولتی و بدون امکان دریافت مشارکت مردمی چگونه باید اداره شود؟

وی اضافه کرد: بازرسان آموزش و پرورش، اقدامات تابستانی مدارس را بررسی می‌کنند، اما زمانی که نیمی از ملزومات پروژه مهر از رنگ‌آمیزی تا نصب دوربین، تعمیر صندلی‌ها و تجهیز کلاس‌ها نیازمند بودجه است، چگونه می‌توان انتظار داشت مدارس دولتی به تنهایی این موارد را اجرایی کنند؟

فیروزمند، استقرار مدارس خاص در صدرا از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی، هیأت امنایی و شاهد را ضروری دانست و گفت: دانش‌آموزان این شهر باید فرصت رقابت آموزشی داشته باشند و نباید برای تحصیل ناچار به رفت‌وآمد به شیراز شوند.

وی همچنین تلاش برای اختصاص زمین و ساخت اداره آموزش و پرورش، اردوگاه‌های تربیتی، کانون فرهنگی، مجتمع رفاهی، سالن اجتماعات و ورزشی و دیگر امکانات لازم را از مطالبات اصلی دانست.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای صدرا با اشاره به لزوم ارتقای رفاه معلمان، خواستار راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن و مصرف برای فرهنگیان این شهر شد و در پایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش شبانه‌روزی مجموعه آموزش و پرورش و همکاری شورای شهر و معتمدین و متنفذین، اداره نوپای صدرا بتواند به رشد و شکوفایی برسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha