رسول صفرزائی سه شنبه ۸ مهر در شورای سوادآموزی استان افزود: نتایج آزمونهای مختلف علمی که در استان برگزار شده نشاندهنده قبولی درصد قابل توجهی از سوادآموزان بوده که بیانگر اثربخشی برنامههای آموزشی و تلاشهای مستمر در این حوزه است.
وی بیان کرد: همزمان با این موفقیت، طرح «مدرسهمحوری» بهعنوان گامی نوآورانه در استان آغاز شده است. بر اساس این طرح، مدارس منتخب بهعنوان پایگاههای اصلی سوادآموزی، وظیفه شناسایی، جذب، آموزش و نظارت بر فرآیندهای سوادآموزی را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در همین راستا، ۱۴۴ پایگاه سوادآموزی با در نظر گرفتن تراکم جمعیتی و سطح سواد هر منطقه انتخاب شدهاند و فعالیتهای آموزشی هدفمند در آنها برنامهریزی شده است.
صفرزائی همچنین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به کادر آموزشی، از تلاشهای آنان در آمادهسازی محیط یادگیری و استقبال از دانشآموزان در راستای اجرای پروژه مهر قدردانی کرد.
مدیرکل آموزشوپرورش با تأکید بر نقش کلیدی معلمان در تحقق اهداف تربیتی و آموزشی گفت: تقویت ارتباط دوسویه میان ستاد و صف و توجه ویژه به نیازهای محلی مدارس راه توسعه و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی است.
وی همچنین بر اهمیت فضای مشارکتمحور و انگیزشی در مدارس افزود: شما مدیران و معلمان مدارس می توانید با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، مسیر رشد و تعالی دانشآموزان را هموار سازید.
انتهای پیام
نظرات