• پنجشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۴ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1404071006598
  • خبرنگار : 50105

رنو و چری چین در مسیر مشارکت احتمالی در آمریکای جنوبی

رنو و چری چین در مسیر مشارکت احتمالی در آمریکای جنوبی

بر اساس اعلام منابع آگاه، خودروسازان بین‌المللی رنو و چری چین در حال مذاکره برای مشارکت احتمالی در تولید و فروش خودرو در بازار آمریکای جنوبی هستند. این همکاری می‌تواند راه را برای ورود گسترده‌تر این دو برند به یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خودرویی جهان هموار کند

به گزارش ایسنا، طبق اعلام منابع آگاه، این مذاکرات شامل برنامه‌هایی برای کلمبیا و آرژانتین است که چری در مقابل ارائه سرمایه و طراحی محصول، به کارخانه‌های رنو دسترسی خواهد داشت.

این منابع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند: این خودروساز چینی از کارخانه رنو در شهر انویگادوی کلمبیا، برای تولید خودروهای موتور احتراق داخلی که که بیشتر تحت برند رنو فروخته می‌شوند، استفاده خواهد کرد.

آنها افزودند: چری در کارخانه کوردوبای رنو در آرژانتین، سرمایه‌گذاری تولید مدل پیکاپ پلاگین هیبریدی را بررسی می‌کند و رنو به عنوان توزیع‌کننده عمومی این خودروها فعالیت خواهد کرد. مذاکرات در حال انجام است و هنوز مشخص نیست که آیا قراردادی منعقد خواهد شد یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، رنو مشارکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال ورود به بازارهای رو به رشد را پیگیری می‌کند. این خودروساز در برزیل، با گروه هلدینگ ژجیانگ جیلی چین در زمینه تولید و فروش مدل‌های برقی و سایر خودروهای کم‌مصرف همکاری می‌کند. منابع آگاه گفتند: همکاری با چری تاثیری بر پروژه‌های جیلی نخواهد داشت. آنها افزودند: علاقه چری از زمان اولین حضور موفقش در بازار هنگ کنگ در هفته گذشته، تشدید شده است.

منابع گفتند که این مذاکرات تحت مدیریت «لوکا دِ مئو»، مدیرعامل سابق رنو، آغاز شد. به گفته منابع، جانشین او، «فرانسوا پرووست»، در مقایسه با «دِ مئو »که از تامین مالی مشترک برای توسعه آمریکای جنوبی حمایت کرده بود، موضع محتاطانه‌تری در مورد هزینه‌ها اتخاذ کرده است. آنها افزودند: طبق آخرین مذاکرات، شرکت چینی به طور کامل پروژه‌ها را تامین مالی خواهد کرد.

طبق گزارش شرکت «فراست اند سالیوان»، چری که از سال ۲۰۰۳ هر ساله برترین برند صادرکننده خودرو در چین بوده است، تجربه همکاری با شرکت‌های غربی را دارد. این شرکت، جگوار و لندرور را در چین مونتاژ می‌کند و در بحبوحه رقابت سخت در داخل کشور، قصد دارد در خارج از کشور نیز رشد کند. خط تولید آن شامل بخش زیادی از خودروهای سوختی نسبتا مقرون به صرفه است که آنها را برای بازارهای نوظهور مناسب می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha