• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۴۰۴ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1404071509713
  • خبرنگار : 71604

امکان راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها در «چت‌جی‌پی‌تی» فراهم شد

امکان راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها در «چت‌جی‌پی‌تی» فراهم شد

«چت‌جی‌پی‌تی» به قابلیت جدیدی مجهز شده است که امکان راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها در این چت‌بات را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، شرکت «اوپن‌ای‌آی»(OpenAI) در حال راه‌اندازی روش جدیدی جدید برای توسعه‌دهندگان جهت ساخت اپلیکیشن‌ها در چت‌بات هوش مصنوعی «چت‌جی‌پی‌تی»(ChatGPT) است.

به نقل از تک کرانچ، کاربران چت‌جی‌پی‌تی از روز دوشنبه توانستند به اپلیکیشن‌های تعاملی شرکت‌هایی مانند «بوکینگ.کام»(Booking.com)، «اکسپدیا»(Expedia)، «اسپاتیفای»(Spotify)، «فیگما»(Figma)، «کورسرا»(Coursera)، «زیلو»(Zillow) و «کانوا»(Canva) دسترسی داشته باشند. همچنین، اوپن‌ای‌آی در حال راه‌اندازی یک پیش‌نمایش از «Apps SDK» است که مانند جعبه‌ابزار توسعه‌دهندگان برای ساخت این اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود.

اوپن‌ای‌آی این خبر را در نشست سالانه توسعه‌دهندگان خود موسوم به «DevDay 2025» اعلام کرد.

«سم آلتمن»(Sam Altman) مدیرعامل اوپن‌ای‌آی گفت: ما می‌خواهیم چت‌جی‌پی‌تی یک راه عالی برای پیشرفت افراد باشد تا پربارتر و خلاق‌تر شوند، سریع‌تر یاد بگیرند و همه کارهای مورد نظر در زندگی خود را بهتر انجام دهند. اپلیکیشن‌های درون چت‌جی‌پی‌تی، نسل جدیدی را از برنامه‌های تعاملی، تطبیقی ​​و شخصی‌سازی‌شده فعال می‌کنند که می‌توانید با آنها گفت‌وگو کنید.

این جدیدترین تلاش اوپن‌ای‌آی برای ایجاد اکوسیستمی از اپلیکیشن‌ها پیرامون محصول هوش مصنوعی پرچم‌دار خود یعنی چت‌جی‌پی‌تی است. این رونمایی در پی تلاش‌های پیشین اوپن‌ای‌آی برای فراهم کردن امکان ساخت برنامه‌های تعاملی مانند «GPT Store» توسط توسعه‌دهندگان انجام شده است. برخلاف آن محصول که یک فروشگاه برنامه جداگانه بود، رونمایی روز دوشنبه اپلیکیشن‌ها را مستقیماً در پاسخ‌های چت‌جی‌پی‌تی قرار می‌دهد و به کاربران امکان می‌دهد تا در گفت‌وگوهای روزمره خود از فناوری‌های شخص ثالث استفاده کنند. این امر به توسعه‌دهندگان امکان توزیع بهتری را برای اپلیکیشن‌هایی که می‌سازند می‌دهد و هدف آن ایجاد تجربه‌ای غنی‌تر برای کاربران چت‌جی‌پی‌تی است.

کاربران با تایپ کردن نام اپلیکیشن‌های مورد نظر در چت‌جی‌پی‌تی می‌توانند محتوا را از سرویس‌های گوناگون دریافت کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند بگویند: «فیگما، این طرح را به یک نمودار قابل اجرا تبدیل کن.» تا اپلیکیشن فیگما اجرا شود. همچنین، کاربران می‌توانند با پرسیدن «کورسرا، می‌توانی چیزی درباره یادگیری ماشینی به من یاد بدهی؟» از اپلیکیشن کورسرا استفاده کنند.

در نسخه آزمایشی اپلیکیشن زیلو، کاربران توانستند با زبان طبیعی از چت‌جی‌پی‌تی بخواهند که آپارتمان‌های منطقه آنها را در یک محدوده قیمت خاص جست‌وجو کند. سپس، چت‌جی‌پی‌تی یک نقشه تعاملی را نمایش داد که گزینه‌های مختلف را به نمایش می‌گذاشت و کاربران می‌توانستند با چت‌جی‌پی‌تی صحبت کنند تا درباره هر یک از آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

چت‌جی‌پی‌تی، اپلیکیشن‌های مرتبط را در مواقعی که می‌توانند برای کاربر سودمند باشند، نمایش می‌دهد. اگر کسی برای مهمانی آخر هفته درخواست فهرست پخش موسیقی کند، چت‌جی‌پی‌تی می‌تواند اپلیکیشن اسپاتیفای را به گفت‌وگو بیاورد. اوپن‌ای‌آی می‌گوید در آینده اپلیکیشن‌هایی مانند «دوردش»(DoorDash)، «اینستاکارت»(Instacart)، «اوبر»(Uber) و «آلتریلز»(AllTrails) نیز در چت‌جی‌پی‌تی در دسترس خواهند بود.

اوپن‌ای‌آی می‌گوید این سیستم جدید با استفاده از «پروتکل زمینه مدل»(MCP) ساخته شده است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا منابع داده خود را به یک سیستم هوش مصنوعی متصل کنند. همچنین، اپلیکیشن‌های چت‌جی‌پی‌تی می‌توانند اقداماتی را انجام دهند و یک رابط کاربری کاملاً تعاملی را در پاسخ‌های چت‌بات ارائه کنند. برخی از اپلیکیشن‌ها قادر به نمایش دادن ویدیوها در چت‌جی‌پی‌تی هستند که در بالای صفحه وب پین می‌شوند و می‌توانند براساس درخواست‌های کاربر تغییر کنند.

اگر کاربران پیشتر مشترک یک محصول شده باشند، می‌توانند مستقیماً در چت‌جی‌پی‌تی به حساب خود وارد شوند تا به ویژگی‌های خاصی دسترسی پیدا کنند. آلتمن می‌گوید اوپن‌ای‌آی در آینده از روش‌های کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها در چت‌جی‌پی‌تی پشتیبانی خواهد کرد؛ از جمله از طریق ویژگی پرداخت فوری که اخیراً توسط این شرکت در چت‌جی‌پی‌تی راه‌اندازی شده است.

پرسش‌های کلیدی درباره اپلیکیشن‌های چت‌جی‌پی‌تی مربوط به حریم خصوصی و میزان دسترسی توسعه‌دهندگان شخص ثالث به داده‌ها خواهد بود. اوپن‌ای‌آی می‌گوید توسعه‌دهندگان باید حداقل داده‌های مورد نیاز خود را جمع‌آوری کنند و درباره مجوزها شفاف باشند. با وجود این، مشخص نیست که آیا توسعه‌دهندگان به کل گفت‌وگوی کاربر با چت‌جی‌پی‌تی دسترسی خواهند داشت یا تنها به چند پیام گذشته یا تنها به پیامی که برنامه را فراخوانده است.

همچنین، مشخص نیست که چت‌جی‌پی‌تی چگونه از میان شرکت‌های رقیب مانند دوردش و اینستاکارت، یک سرویس را انتخاب خواهد کرد. می‌توان تصور کرد که چگونه شرکت‌ها می‌توانند برای نمایش در پاسخ‌های چت‌جی‌پی‌تی هزینه پرداخت کنند اما اوپن‌ای‌آی می‌گوید که قصد دارد تجربه کاربری را بالاتر از هر موضوع دیگری در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha