• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1404073019741
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان:

انجمن اولیا و مربیان نهادی مشارکتی برای ایجاد تعامل بین خانواده و مدرسه است

انجمن اولیا و مربیان نهادی مشارکتی برای ایجاد تعامل بین خانواده و مدرسه  است

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: انجمن اولیا و مربیان یکی از مهم‌ترین نهادهای مشارکتی در نظام آموزش و پرورش کشور است که با هدف ایجاد تعامل مؤثر بین خانواده و مدرسه تشکیل می‌شود.

اقبال خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از نهادهای مهم در نظام آموزشی کشور است که با هدف تقویت ارتباط میان خانواده و مدرسه، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان و مشارکت فعال والدین در تصمیم‌گیری‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: این انجمن بستری برای تبادل نظر، همفکری و همکاری والدین با مدیران و معلمان فراهم می‌آورد و نقش موثری در بهبود محیط آموزشی و تربیتی مدارس ایفا می‌کند.

خانی گفت: انجمن اولیاء یکی از ارکان مدرسه و عضو اصلی شورای مالی مدارس است که در تصمیم‌گیری‌های مالی و برنامه‌ریزی در کنار دیگر ارکان نقش اصلی دارند.

وی نقش انجمن اولیا و مربیان مدارس را در موفقیت امر تعلیم و تربیت دانش آموزان بسیار مهم دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های فکری، علمی، تخصصی و فنی آنان در مدارس و ایجاد یک ارتباط هدف‌مند، مستحکم و مداوم بین اولیای دانش آموزان و مدارس مهم است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه خانواده دارای مهم‌ترین نقش در تربیت دانش آموزان است، افزود: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت در نظام‌های آموزشی ‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید براهمیت آموزش اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند و برای آموزش والدین لازم است در هر منطقه نیازهای آموزشی آنان به طور دقیق شناسایی و براساس آن برنامه آموزشی طراحی شود.

خانی خاطرنشان کرد: تقویت نقش انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس استثنایی از طریق جلب مشارکت و بهره‌مندی از توانایی اولیا با هدف ارتقای کیفی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی در جهت پیشبرد هرچه بهتر آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ادامه داد: تلاش می‌شود با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی و علاقمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هدایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha