• پنجشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۴ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1404080804833
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد خبر داد

ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستورکار کمیته امداد

ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستورکار کمیته امداد

ایسنا/گیلان مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد با تبیین رویکرد کمیته امداد در راستای مردمی کردن امر خیر و احسان، گفت: تأکید و توجه به ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستور کار این نهاد قرار دارد.

حمزه‌علی کوهساری امروز پنجشنبه هشتم آبان در جمع اعضای شورای اداری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان که با محوریت شورای راهبری مراکز نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: اعتقاد ما بر این است که مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و گروه‌های مردمی، ستون‌های جامعه‌ای هستند که به همدلی و همبستگی ایمان و اعتقاد دارند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در فرآیند مراکز نیکوکاری بیشتر امر تسهیل‌گری را بر عهده دارد، افزود: در این راستا شاهد هستیم که روزبه‌روز خدمات این مراکز اثربخش‌تر و تخصصی‌تر شده است و باعث گردیده که در امر جذب منابع، شناخت و اولویت‌بندی نیاز خانواده‌ها به طور صحیح تشخیص داده شود.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد، با تبیین رویکرد کمیته امداد در راستای مردمی کردن امر خیر و احسان، عنوان کرد: تأکید و توجه به ایجاد مراکز نیکوکاری محله محور و مسجد محور در دستور کار این نهاد قرار دارد.

کوهساری با برشمردن انواع نیازمندی‌های خانوار کمتر برخوردار، گفت: فعالیت‌هایی که در مراکز نیکوکاری ترسیم شده بر پایه ۶ سبد نیاز خانواده شامل تأمین مسکن و سرپناه، اشتغال و توانمندسازی، فرهنگی و آموزش، بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج، حمایتی و معیشتی است که برخی به صورت تخصصی در یکی از این سرفصل‌ها و تعدادی دیگر به صورت عام یعنی در همه این ۶ سبد نیازی که مرتبط با خانواده است فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم بگوییم تنها دستگاه حمایتی هستیم که یک بزرگترین سامانه آنلاین ویژه گروه‌های مردمی را طراحی کرده‌ایم، تصریح کرد: امروز افتخار داریم که اعلام کنیم همه مراکز نیکوکاری دارای مجوز در بستر سامانه هوشمند مراکز نیکوکاری و توانمندسازی با عنوان «راه‌نیکان»، فعالیت می‌کنند و خدمات و اقدامات آنها به راحتی قابل دسترسی، نظارت و رصد می‌باشد.

کوهساری، هم پوشانی ظرفیت‌های مردمی، نظام‌مند کردن خدمات و جلوگیری از ارائه یک خدمت مشترک به یک فرد را از مزایای دیگر این سامانه برشمرد و گفت: کمیته امداد و تمام مراکز نیکوکاری فعال در این سامانه امکان رصد نوع سرفصل و میزان خدمات دریافتی افراد نیازمند در سراسر کشور را دارند.

مدیرکل هماهنگی شبکه‌های مردمی کمیته امداد، سطح‌بندی و رتبه‌بندی مراکز نیکوکاری را از دیگر قابلیت‌های این سامانه عنوان کرد و گفت: تمام فرآیند درخواست از مرکز نیکوکاری گرفته تا جذب منابع و خدماتی که انجام می‌شود به صورت آنلاین بوده و با استفاده از ابزارهای مختلف، سطح‌بندی، رتبه‌بندی و گستره ارائه خدمات مراکز نیکوکاری بر این اساس مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha