• یکشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1404081106585
  • خبرنگار : 50649

معاون آموزش و پرورش استان تأکید کرد

ضرورت به‌کارگیری روش‌های نوین آموزشی متناسب با نیازهای نسل آلفا در مدارس فارس

ضرورت به‌کارگیری روش‌های نوین آموزشی متناسب با نیازهای نسل آلفا در مدارس فارس

ایسنا/فارس معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس با تشریح رویکردهای جدید این دستگاه برای تقویت مهارت خواندن در میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی، بر ضرورت به‌کارگیری روش‌های نوین آموزشی متناسب با نیازهای نسل آلفا در مدارس استان تأکید کرد.

ژیلا حیدری امروز یکشنبه ۱۱ آبان در جمع آموزگاران ناحیه سه شیراز با اشاره به توان تحلیلی بالای دانش‌آموزان و شرایط چالش‌برانگیز زندگی اجتماعی امروز، تأکید کرد: ایجاد فضای امن، شاد و تعاملی در کلاس درس، نقش مهمی در کاهش فشارهای روحی دانش‌آموزان دارد.

وی افزود: فقر، اعتیاد و طلاق از جمله چالش‌های افزایش‌یافته در برخی خانواده‌ها است که فشار بیشتری را بر کودکان تحمیل می‌کند، از این رو معلمان باید فضای دلگرم‌کننده‌ای برای فراگیری ایجاد کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، همچنین قصه‌گویی را روشی مؤثر برای پرورش تفکر و عاطفه دانش‌آموزان معرفی کرد.

وی در ادامه ‌بیان کرد: دوره آموزشی «خواندن خلاق» با محوریت قصه‌گویی و نمایش خلاق در شیراز آغاز شده و به‌تدریج در سراسر استان اجرا می‌شود.

حیدری‌، هدف از این برنامه را ارتقای سواد خواندن در میان دانش‌آموزان و توانمندسازی آموزگاران در شش پایه ابتدایی دانست و افزود که آموزش‌های نوین باید به زبان قابل فهم نسل امروز ارائه شود.

به گفته معاون آموزش ابتدایی فارس، ۲۷ هزار و ۳۰۰ معلم دوره ابتدایی استان در برنامه‌های توانمندسازی سوادخواندن حضور خواهند داشت و شیوه‌های مبتنی بر قصه‌گویی و نمایش خلاق را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha