رسول صفرزائی، دوشنبه ۱۲ آبان در شورای آموزش و پرورش شهرستان تفتان، افزود: دقت نظر در انتخاب مدیران مدارس و گسترش آموزش پیش دبستانی را دو اولویت بنیادین نظام تعلیم و تربیت استان برشمرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به نقش کلیدی مدیریت مدارس در ارتقای کیفیت آموزشی گفت: مدیر توانمند میتواند با کمترین امکانات بیشترین تأثیر را در بهبود عملکرد مدارس داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت آموزش پیش دبستانی، آن را دومین اولویت اساسی آموزش و پرورش دانست و افزود: تا زمانی که پوشش پیشدبستانی به صددرصد نرسد، کیفیت آموزش در پایه اول ابتدایی به سطح مطلوب نمیرسد. کودکی که دوره پیش دبستانی را گذرانده باشد، در مهارتهای ارتباطی، زبانی و شناختی آمادگی کامل برای ورود به مدرسه دارد.
صفرزائی همچنین با اشاره به ضرورت مشارکت همگانی در حل مسائل آموزشی، تصریح کرد: موفقیت دستگاه تعلیم و تربیت در گرو همکاری خانوادهها، نهادهای اجتماعی و فرهنگیان دلسوز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در جذب و استخدام معلمان، تصریح کرد: استفاده از نیروهای بومی علاوه بر کاهش مشکلات رفتوآمد، موجب ماندگاری بیشتر معلمان و افزایش کیفیت آموزشی میشود.
در این نشست، سرپرست فرماندار تفتان، آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار دانست و گفت: توسعه واقعی زمانی محقق میشود که آموزش به عنوان یک فرآیند مستمر و کیفی دیده شود نه پروژهای مقطعی.
شهنوازان همچنین با تأکید بر لزوم بومیگزینی در جذب نیروهای آموزشی گفت: بومیگزینی به معنای تعصب منطقهای نیست بلکه نشانهی تعهد و تعلق خاطر به منطقه و مردم است؛ معلمی که به سرزمین خود دلبستگی دارد، قطعاً اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
انتهای پیام


نظرات