• شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۴ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404081710223
  • خبرنگار : 71955

تدوین بسته آموزشی «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» برای سه مقطع تحصیلی/تاکید بر اتحاد، همدلی و هویت ایرانی در این بسته

تدوین بسته آموزشی «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» برای سه مقطع تحصیلی/تاکید بر اتحاد، همدلی و هویت ایرانی در این بسته

عضو گروه مؤلفان بسته‌های تربیت و یادگیری، از تدوین بسته آموزشی «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» برای سه مقطع تحصیلی خبر داد و گفت: این مجموعه با هدف تقویت هویت ایرانی، آموزش مبانی استکبارستیزی و ارتقای توان تحلیل دانش‌آموزان در برابر جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمن طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین سلیمانی با حضور در برنامه تلویزیونی مثبت آموزش به تشریح اهداف، محتوای درسی و پیام‌های فرهنگی این بسته آموزشی پرداخت و با اشاره به ضرورت آموزش مبانی استکبارستیزی در نظام تعلیم‌وتربیت گفت: بسته آموزشی از ایرانمان دفاع می‌کنیم برای سه مقطع تحصیلی شامل دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم تدوین شده است. این مجموعه به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا روایت واقع‌نمایی از جنگ ۱۲ روزه را درک کرده و مفهوم مقاومت را از جنبه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی و شناختی بیاموزند.

وی با بیان اینکه در این بسته بر اتحاد، همدلی و هویت ایرانی تأکید شده است، افزود: جنگ ۱۲ روزه، تنها یک نبرد نظامی نبود بلکه لایه‌های مختلفی از جنگ ترکیبی را در بر داشت. در این نوع نبرد، دشمن می‌کوشد یقین‌ها و شک‌های انسان را جابه‌جا کند. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در تدارک این بسته آموزشی تلاش کرده است تا دانش‌آموزان کشور بتوانند با شناخت درست از واقعیت‌ها، در برابر جنگ شناختی و رسانه‌ای دشمنان ایستادگی کنند.

عضو گروه مؤلفان بسته‌های تربیت و یادگیری «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» به معرفی محتوای کتاب پرداخت و ادامه داد: در بخشی از بسته‌ها با عنوان آوردگاه ما و آن‌ها، شیوه‌های جنگ ترکیبی و نحوه واکنش ملت ایران در برابر حملات دشمن بررسی می‌شود. درس چهارم به ثروت فرهنگی ملت ایران می‌پردازد؛ همان ارزش‌های دیرین که موجب همبستگی و ایستادگی مردم شد. همچنین نقش رهبری در ایجاد وحدت ملی یکی از محورهای این بخش است.

سلیمانی با بیان اینکه در درسی دیگر، نقش مدرسه در دفاع از کشور تبیین شده است گفت: مدرسه تنها یک ساختمان نیست، بلکه یک هویت جمعی و نهادی زنده است که می‌تواند در محله و جامعه نقش‌آفرین باشد. در این فصل، بر تربیت دانش‌آموزانی مسئول و آگاه به نقش اجتماعی خود تأکید شده است.

وی ادامه داد: بُعد هنری و عاطفی مقاومت نیز بررسی شده است. هنر، دریچه‌ای است به سوی حقیقت که از راه خیال می‌گذرد. هنرمندان و کاریکاتوریست‌هایی که حماسه مردم ایران را به تصویر کشیدند، با زبان مشترک هنر پیام ایستادگی را به جهان رساندند.

عضو گروه مؤلفان بسته‌های تربیت و یادگیری «از ایرانمان دفاع می‌کنیم» با اشاره به توجه به فناوری کشور، ادامه داد: بهانه دشمن برای حمله، فناوری ما بود، اما واقعیت این است که پیشرفت‌های فناورانه کشورمان نماد ارزش‌های اخلاقی و الهی ملت ایران است. در حالی که رژیم صهیونیستی به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی است، ایران اسلامی فناوری خود را در مسیر صلح و پیشرفت انسان به‌کار گرفته است. این تفاوتِ ارزش‌ها در فناوری نیز جلوه‌گر است.

سلیمانی با اشاره به فصل پایانی این بسته عنوان کرد: در آخرین درس با عنوان دفاع ما، نقش خداوند در پیروزی ملت ایران و مفهوم نصرت الهی تبیین شده است. در این بخش، دانش‌آموزان با سه نوع نصرت الهی شامل نصرت همدلی، نصرت رسوایی دشمن و نصرت تقویت ایمان آشنا می‌شوند و در نهایت می‌آموزند که چگونه با تحلیل درست، پیروزی واقعی را در میدان‌های شناختی و فرهنگی تشخیص دهند.

وی اظهار کرد: هدف از تدوین این بسته آموزشی، تربیت نسلی تحلیلگر، بصیر و آگاه است؛ نسلی که بتواند با تکیه بر هویت ایرانی و ایمان الهی، از ایران عزیزمان دفاع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha