• دوشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۴ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1404081911664
  • خبرنگار : 50664

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی: سرمایه‌گذاری موفق زنان از تحلیل و دانش شروع می‌شود

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی: سرمایه‌گذاری موفق زنان از تحلیل و دانش شروع می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با اشاره به اهمیت حضور زنان در حوزه فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، گفت: سرمایه‌گذاری موفق زنان از تحلیل و دانش شروع می‌شود، نه از شانس.

آذر کیانی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهم‌ترین موانع ورود زنان به حوزه بازرگانی، اظهار کرد: نبود دسترسی آسان به سرمایه، ضعف در آموزش‌های تخصصی و نابرابری فرصت‌ها، حضور زنان در این مسیر را دشوار کرده است. از بزرگ‌ترین موانع، پیش روی زنان در حوزه بازرگانی، نگاه سنتی به نقش آنان در اقتصاد است. اینکه هنوز بسیاری از ساختارهای اجرایی و مالی، زنان را نه به عنوان تصمیم‌ساز بلکه به عنوان نیروی حاشیه‌ای می‌بینند.  

وی با بیان اینکه برای غلبه بر تبعیض‌های جنسیتی در حوزه تجارت به توانمندسازی واقعی زنان باید زیرساخت‌هایی فراهم شود تا زنان به دانش بازار، سرمایه و شبکه‌های تجاری دسترسی داشته باشند. علاوه بر این شفافیت، آموزش و ایجاد فرصت‌های برابر در سیاست‌های بانکی و حمایتی، کلید تغییر است.  

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی با تأکید بر نقش شبکه‌سازی و ارتباطات در موفقیت زنان در حوزه بازرگانی، اظهار کرد: شبکه‌سازی، مهم‌ترین سرمایه زنان کارآفرین است. در جهانی که سرعت تصمیم‌گیری حرف اول را می‌زند، روابط سازنده و همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند درهای تازه‌ای برای تجارت زنان باز کند. در کانون زنان بازرگان دقیقاً بر همین محور حرکت می‌کنیم و بر اتصال، اعتماد و تجربه محوری تأکید داریم.  

وی درباره چگونگی سرمایه‌گذاری‌های موفق زنان در تجارت، افزود: زنان باید به ابزارهای نوین مالی، بازارهای صادراتی و فناوری‌های جدید مسلط شوند. ما باید از رویکرد احساسی فاصله بگیریم و با داده، تحلیل و تیم سازی تصمیم بگیریم.  

سیاست‌های حمایتی از زنان، شعار محور و غیرعملیاتی 

رئیس کانون زنان بازرگان خراسان رضوی به تأثیر قوانین و سیاست‌های دولتی بر فعالیت‌های تجاری زنان اشاره و تأکید کرد: قوانین می‌توانند سکوی پرتاب یا سد مسیر باشند حال‌ آنکه هنوز بسیاری از سیاست‌های حمایتی از زنان، شعار محور و غیرعملیاتی است. دولت اگر واقعاً به مشارکت زنان باور دارد، باید تشکل‌های زنانه را در سیاست‌گذاری اقتصادی دخیل کند، نه‌فقط در همایش‌ها.  

وی با تأکید بر اهمیت ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و حرفه‌ای زنان افزود: این تعادل، یک مهارت است نه معجزه. زنان باید مرز بین نقش‌های شخصی و حرفه‌ای را آگاهانه مدیریت کنند. من زنانی موفق‌ترند که نه از کارشان غافل شوند، نه از خودشان. البته حمایت خانواده و سیاست‌های اجتماعی هوشمند هم می‌تواند این تعادل را پایدار کند.  

کیانی‌نژاد درباره افزایش حضور زنان در مدیریت کسب‌وکارها، گفت: با اعتماد به زنان در ساختار تصمیم‌گیری زمینه حضور زنان در مدیریت کسب‌وکارها فراهم می‌شود و باید این موضوع به یک اصل سازمانی تبدیل شود. آموزش رهبری، مربی‌گری حرفه‌ای و معرفی الگوهای موفق زن در رسانه‌ها می‌تواند سقف‌های شیشه‌ای را بشکند، یقین دارم زنان باید دیده شوند تا باور شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha