اقبال خانی امروز دوشنبە ۱۹ آبان در بازدید از زمین ۱۸۰۰ متری پروژه ساخت اولین هنرستان دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستان سقز وسومین هنرستان استثنایی استان و دیدار با حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس کشور که با حضور نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش ونوسازی مدارس استان، فرماندار وجمعی از مسئولین برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز(عادی) ۶.۱ متر مربع و به ازای هر دانشآموز با نیازهای ویژه ۹ متر مربع است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: قول مساعدت خیر بزرگوار حاج ماموستا خضر عمری برای ساخت اولین هنرستان سقز ومرکز جامع سنجش در این شهرستان گامی موثری در توسعه عدالت آموزشی است.
خانی ادامه داد: در سطح استان چهار شهرستان سنندج، مریوان، سقز و بانه در زمینه سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی پایینتر از میانگین کشوری هستند.
رئیس آموزش وپرورش و پرورش استثنایی استان افزود: سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی در این شهرستانها هفت متر مربع است که این رقم کمتر از میانگین کشوری است.
وی در ادامه اضافه کرد: براساس استانداردهای جهانی سرانه فضای آموزشی دانشآموزان استثنایی ۲۵ متر مربع تعریف شده که با توجه به نوع معلولیت و برنامههای توانبخشی و حمایتی، تعداد دانش آموزان در هر کلاس متفاوت میباشد.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به اینکه با تکمیل پروژههای جدید، سرانه این مدارس نیز افزایش خواهد یافت، گفت: اکثر فضاهای آموزشی موجود در آموزش وپرورش استثنایی استان نیازمند مقاوم سازی و بهینه سازی و تعمیرات کلی هستند.
وی با بیان اینکه نهضت عدالت آموزشی، یکی از راهبردهای مهم دولت چهاردهم و مورد تاکید و پیگیری جدی رییس جمهور است، خواستار افزایش سهم مدارس استثنایی استان در نهضت توسعه عدالت آموزشی شد.
خانی به بهرهگیری از ظرفیتها و حمایتهای خیرین در زمینه مدرسهسازی اشاره کرد و گفت: روند کمکهای خیرین در امر مدرسهسازی استان با توجه به وضعیت فضاهای آموزشی بویژه در حوزه استثنایی باید بیش از پیش تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود ایجاد دو مقطع پیش حرفهای وکاردانش خاص در مدارس استثنایی استان از سال ۱۳۸۴ فضای مناسب و جدیدی برای این دانشآموزان ساخته نشده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در ادامه گفت: از سال ۱۴۰۲ با ارتقاء مراکز اختلالات یادگیری به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام این مراکز نیازمند ایجاد مراکز جدید و استاندارد در شهرهای هدف میباشند.
وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۷۸ فقط یک فضای آموزشی شش کلاسه تیپ استاندارد در سطح استان و در شهرستان سقز به بهرهبرداری رسیده است.
انتهای پیام


نظرات