به گزارش ایسنا، عبدالرضا فولادوند سبقه ۴۷ ساله نهضت سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در گذشته بنابه سیاستهای غلط فقط به استخدام و اشتغال آموزش دهندگان توجه میشد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی و احیای نظم و انضباط سوادآموزی و مدرسه محوری در نهضت، بیان کرد: چرخشی تحولی انجام گرفته و به مدارس بازگشتهایم و تمامی فعالیتهای حوزه سوادآموزی در مدارس، تحت مدیریت مدیران مدارس ابتدایی، به عنوان مدیران پایگاههای سوادآموزی در شیفت دوم انجام خواهد گرفت.
وی، نظارت و بالا بردن کیفیت آموزش را از جمله اهداف مدرسه محور شدن فعالیتهای سوادآموزی دانست و گفت: در گذشته، همه فعالیتهای سازمان نهضت سوادآموزی حول محور آموزش سواد پایه میچرخید؛ در حالی که دنیا سالها است که از این مدل عبور کرده و امروزه تعریف گوناگونی از سواد و مهارتهای زندگی ارائه شده که در اساس نامه جدید نهضت به مهارتهای فردی و اجتماعی توجه شده است.
براساس گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مواردی مانند خودمراقبتی و مسائل زیست محیطی و سبک زندگی در سیستم آموزشی ما تعریف نشدهاند و در ساختار جدید نهضت سوادآموزی، معاونتی تحت عنوان معاونت آموزش بزرگسالان پیشبینی شده است که طبق تفاهم نامه معاونت ابتدایی و سوادآموزی، آموزش غیر رسمی را بر عهده خواهد گرفت و به تدریج به سایر معاونتها هم تسری پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام


نظرات