به گزارش ایسنا، شرکت بیوایدی، بزرگترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان در نوامبر، ۴۸۰ هزار و ۱۸۶ دستگاه خودرو فروخت که نسبت به نوامبر سال گذشته، ۵.۳ درصد کاهش داشت.
این کاهش فروش، قابلتوجه است زیرا در دورهای اتفاق میافتد که قرار است شلوغترین دوره باشد. پیشبینی میشود مصرفکنندگان در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۵ به نمایشگاهها هجوم بیاورند تا قبل از انقضا معافیت کامل تعرفه خودروهای انرژی نو در ۳۱ دسامبر، خریدهایشان را انجام دهند.
این همچنین، نشانهای احتمالی از عدم استقبال مصرفکنندگان از محصولات بیوایدی است. این شرکت با کاهش سهم بازار در هر دو بخش بازار انبوه و خودروهای لوکس، به ویژه از سوی کارخانههای تولید احیا شده هلدینگ جیلی و مدلهای موفق شیائومی، مواجه است.
بیوایدی، اکنون برای رسیدن به هدف سالانه ۴.۶ میلیون دستگاه خودرو، باید حدود ۴۱۸ هزار دستگاه خودرو در دسامبر بفروشد.
سود این شرکت در سهماهههای متوالی کاهش یافت زیرا بیوایدی، خود را در مرکز تلاشهای چین برای مهار صنعت رو به گسترش خودروهای برقی یافته است.
با وجود اینکه صادرات با عرضه ۱۳۱ هزار و ۹۳۵ دستگاه خودرو، نقطه امیدی را ایجاد کرد اما برای جبران کاهش تقاضای داخلی کافی نبود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، برنامههای توسعه خارجی بیوایدی، نیز با مشکلات خاص خود مواجه است زیرا افزایش موانع تجاری در اروپا و آمریکای شمالی، توانایی این شرکت را برای کاهش حجم فروش از بازار اشباعشده چین محدود میکند.
انتهای پیام


نظرات