۱۴۰۵-۰۲-۰۶ | ۱۰:۳۷
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
بهره‌برداری از ۱۲۵۰ آبشخور دامی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل امور عشایر استان خبر داد

بهره‌برداری از ۱۲۵۰ آبشخور دامی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان از بهره‌برداری یک‌هزار و ۲۵۰ آبشخور دامی همزمان با آغاز فصل کوچ عشایر در استان خبر داد.

شیرزاد کمالی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نقش جامعه عشایری در دوران دفاع مقدس و جنگ رمضان اظهار کرد: عشایر با تأمین مواد غذایی، اعزام نیرو و پشتیبانی لجستیکی از جبهه‌ها، سهم مهمی در تقویت مقاومت ملی داشتند. 

وی افزود: حمایت از معیشت و تولید جامعه عشایری در شرایط کنونی، ادامه همان مسیر ارزشمند گذشته است. 

مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان بیان کرد: این آبشخورهای دامی با هدف تأمین آب پایدار برای دام‌ها، تسهیل روند کوچ عشایر و کمک به حفظ و تقویت امنیت غذایی کشور ایجاد و به بهره‌برداری رسیده است. 

کمالی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه چنین زیرساخت‌هایی در قالب برنامه‌های تقویت زیرساخت‌های پایدار برای جامعه عشایری استان دنبال می‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها